Zaměření Centrum Holdings: komunikace, komunity a obsah

Na včerejší tiskové konferenci prezentovali zástupci spojených internetových portálů Centrum a Atlas spojení pod stejnou společnost, která ponese název Centrum Holdings. Firma byla vytvořena sloučením stávajících provozovatelů NetCentrum a Atlas.cz. Záměrem nové firmy je to, aby návštěvníci trávili na jejích službách čím dál více času. Společnost plánuje také expanzi ve střední a východní Evropě.

Ihned na začátku prezentace vyzdvihl generální ředitel Pavel Mucha fakt, že se povedlo kompletní sloučení dvou firem během krátkého času deseti týdnů. V červnu se společnost přesune do společného sídla. Mucha připomněl také to, že firma se namísto pozvolného slučování rozhodla udělat rázný řez, který, jak bylo řečeno, místy “bolel“. Znamenalo to odchody zaměstnanců v celkovém počtu asi 60 lidí. Spojení znamenalo úsporu nákladů přibližně 15 až 20 procent.

Koncentrace na 3C

Nová společnost se chce soustředit především na to, aby návštěvníci trávili na jejích službách čím dál více času. Více času, který uživatelé na stránkách nové společnosti stráví, hodlá společnost podle slov Pavla Muchy zpeněžit. Konkrétně to chce Centrum Holdings realizovat prostřednictvím mediální reklamy, katalogových služeb a AdFoxu.

Základními strategickými pilíři Centrum Holdings budou komunikace, komunity a obsah. Právě tyto tři oblasti tvoří logo nové značky. Jedná se o barevný prstenec, který je tvořený tvořený třemi C (3C – community, communication, content). Pokud jde o výběr názvu firmy Centrum Holdings, řekl Pavel Mucha, že chce, aby v očích uživatelů fungovaly a byly ponechány stále názvy Atlas a Centrum. Centrum Holdings je zastřešujícím pojmenováním pro obě značky. Název vznikl ze spolupráce s agenturou, ve hře bylo i jméno NetLife.

Centrum Holdings má v úmyslu růst i prostřednictvím akvizic netmediálních firem ve střední a východní Evropě. Centrum Holdings má v plánu kromě Česka a Slovenska vstoupit formou akvizic na další regionální trhy. Zaregistrovala si proto například domény s koncovkami .pl, .bg, .hu, .ro nebo .com. První akvizici by firma ráda oznámila v červnu. Podle Pavla Muchy se bude jednat o nějakou zemi jižním směrem od České republiky.

Web pro vývojáře

Zástupci Centrum Holdings představili také dva nové weby. Zcela nový korporátní web společnosti na adrese www.centrumholdings.com, který je určen především odborné veřejnosti a médiím. Nový web mají také vývojáři společnosti, a to na adrese www.stdout.cz.

Spekuluje se také o partnerství některých webů nové společnosti s tištěnými tituly. Pavel Mucha potvrdil takové propojení webu Pikant.cz s tištěným časopisem Maxim. O jiných službách se nehovořilo. Jen u Aktuálně.cz generální ředitel řekl, že určitě není třeba propojení s nějakým tištěným médiem. Značky, jako je Centrum.cz, Atlas.cz nebo Aktuálně.cz, zůstanou ve své podobě, jen budou pozvolně inovovány.

„Každý portál bude střednědobě oslovovat jinou skupinu uživatelů,“ poznamenal Pavel Mucha. Vzniknout by měla nová služba s nabídkou videa. Na podzim by mohlo dojít také k zavedení nového internetového deníku. Podle názoru Muchy zde prostor pro vznik takového deníku určitě je. Charakterem by měl mít proti Aktuálně.cz lehčí formu.

Top management Centrum Holdings tvoří generální ředitel Pavel Mucha, finanční ředitel Pavel Doležal, ředitel pro inzerci Radovan Nesrsta, pro obsah Jakub Unger, pro komunitní služby Ondřej Švihálek a technický ředitel Petr Chlumský. Internetové služby poskytované provozovatelem Centrum Holdings v Česku měsíčně navštíví přibližně 3,8 milionu uživatelů. Denní návštěvnost činí přes milion návštěvníků.

Přečtěte si také

Atlas a Centrum zveřejnily společné plány
Spojením Atlas.cz a NetCentrum vznikla společnost Centrum Holdings

Exit mobile version