Již dnes dopoledne oznámily portály Atlas.cz a Centrum.cz sloučení pod jednoho vlastníka, kterým je private equity investor Warbung Pincus. Na polední tiskové konferenci hovořili představitelé obou tuzemských portálu i jejich slovenských sesterských portálů o tom, jak by spolupráce měla v nejbližší době vypadat. Představitelé portálů vidí budoucnost ve videobsahu, ovšem svojí vlastní cestou, protože konkurovat YouTube nějakou lokální verzí není možné.
Jako hlavní výhodu společného vlastníka označil Pavel Mucha rozšíření nabízených služeb. Portály se nyní budou moci zaměřit na zavedení některých nových služeb, které zatím nebyly nabídnuty, například proto, že spolu obě firmy doposud soupeřily. Druhá výhoda je pro inzerenty, kterým se spojením portálů otevřou nové možnosti. Poslední výhodou může být nová pozice firmy na trhu, která by mohla pomoci portálům při vyjednávání. Dojde také ke změně nákladů. V tuto chvíli je podle představitelů portálů důležité vytvořit hlavně silný management a základ holdingu.
Ke konkrétním změnám v obsahu jednotlivých služeb toho zástupci portálu nebyli zatím schopni mnoho říci. Konkrétní podoba obsahu je podle generálního ředitele Atlas.cz Pavla Doležala věcí právě probíhajících jednání mezi určenými pracovními skupinami. Jednotliví uživatelé by prý v tuto chvíli neměli poznat, že společnosti přešly pod jednoho vlastníka. Co se týče samotné vlastnické struktury, prozradil Pavel Doležal pouze to, že akcionáři Atlasu prodali všech sto procent akcií.
Pracovní skupiny obou firem budou například řešit, zda je výhodnější, aby Atlas.cz čerpal informace pro zpravodajství z Aktuálně.cz spadajícího pod Centrum, anebo zůstal u původního poskytovatele obsahu. Podobně se bude postupovat asi i u ostatních služeb. Pavel Doležal ujistil, že si po důkladné analýze jistě vyberou to nejlepší řešení.
Nová podoba videa na ICQ nebo ICQ TV
Co se týče personálních změn, nemělo by podle předsedy představenstva Pavla Muchy v žádném případě dojít k rušení pracovních pozic, naopak by se měly rozšířit počty pracovních příležitostí. Ke dnešnímu dni je v obou firmách zaměstnáno přibližně 390 lidí, kteří by se měli v průběhu roku stěhovat do společných kancelářských prostor.
Jako možné zaměření představitelé portálů uvedli budoucnost videí na Internetu. „Internetový trh určitě půjde tím směrem,“ řekl Pavel Doležal. Produktem by v budoucnu mohla být ICQ TV. Mělo by dojít k rozhovorům se společnostmi, které se už takovým pokročilým obsahem v ICQ zabývají. V tuto chvíli už je na ICQ ve službě xTraz k dispozici videoklipy z T-Music chart, kde je podle Doležala měsíční návštěvnost zhruba 6 000 – 7 000 uživatelů. Letos by toto číslo mohlo narůst na 200 000. Vlastní prostor by měla dostat také uživatelská videa.
K největším konkurentům na trhu zástupci portálů uvedli, že by jimi mohly být televize Nova společně s CME, potom Mafra a samozřejmě portál Seznam.cz. To, jestli je v plánu využití vlastní vyhledávací technologie nebo zakoupení jiného řešení, Pavel Mucha neprozradil. Pouze naznačil, že lze využít i kombinace obou možností.