Vlajková loď mladoboleslavské Škody nabízí elegantní vzhled, velký vnitřní prostor a prakticky řešenou zadní část, jenž nemá v této třídě obdoby. V nabídce se objevuje elektronicky ovládaná klimatizace, automatizovaný parkovací systém a přizpůsobivé světlomety. Bezpečnostní výbava zahrnuje až devět airbagů a jeden z nich chrání v případě nárazu kolena řidiče. Přinášíme první dojmy z autosalonu v Ženevě.
Další fotografie naleznete v galerii.
Druhá generace Škoda Superb si odbyla svou světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. Nový Superb je především hodnotný a skvostný automobil. Svědčí o tom jeho délka 4 838 mm, což je o 28 mm více než u předchozího modelu. Co se týče designu, je vidět, že Škoda Auto se snažila nový Superb na první pohled odlišit nejen od Octavie, ale především od ostatních automobilů koncernu VW, tedy VW Passatu a Audi A6.
K největšímu překvapení patří zadní část, jejíž vzhled byl spíše podřízen funkci. Z bočního profilu se Superb prezentuje jako klasický tříprostorový sedan. Díky variabilnímu otevírání pátých dveří Twindoor je ale vše trochu jinak. Zákazník má ve skutečnosti opravdu možnost největší Škodu používat jako sedan a otevřít pouze víko zavazadelníku, v případě potřeby jej však může zvednout i se zadním sklem.
Objemný zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 565 litrů nákladu, tedy o 85 litrů více než u předchozího modelu. Po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste objem na 1670 litrů a z reprezentativní limuzíny je doslova dodávka. Tato kombinace mezi lifbackem a sedanem není samoúčelná, zvláště pokud chce novinka uspět na velkých trzích, jako je Rusko.
Největší škodovka kombinuje užitkovost s elegancí a cílem druhé generace je dostat se na špičku v rámci vyšší střední třídy také co se týče vnitřního prostoru. Cestující čeká po otevření dveří velkoryse pojatý, dobře vybavený interiér. Zejména na zadních místech jsem se cítil velice dobře a ani vyšší postavy tam podle mého nebudou mít problém s nedostatkem prostoru jak v oblasti kolen, tak i hlavy. V nabídce výbavy se objevují takové prvky jako plně elektronicky ovládaná klimatizace, automatizovaný parkovací systém a adaptivní světlomety. Bezpečnostní výbava zahrnuje až devět airbagů, z nichž nejzajímavější je ten řidičův chránící v případě nárazu jeho kolena.
Pro pohon Superbu nabízí Škoda po třech benzínových a dieselových motorech, přičemž jejich výkon začíná na 105 a končí na 285 koních. Superb se stane asi největším modelem koncernu VW, který dostane přeplňovaný motor 1,4 TSI. Turbodmychadlem přeplňovaný agregát poskytuje až 92 kW, resp. disponuje 200 N.m točivého momentu v širokém rozsahu otáček. Tento nejúspornější zážehový motor má jezdit se Superbem za méně než sedm litrů benzinu, přičemž spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Asi nejlepší volbou ze zážehové nabídky bude známý čtyřválec 1,8 TSI.
Ke standardní šestistupňové převodovce u něj bude Škoda dodávat poprvé i dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG. Vrcholem modelové řady a současně nejvýkonnějším motorem sériového modelu v historii Škody Auto je zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l. Tento motor bude standardně dodáván se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Trojice úsporných turbodieselů je tvořena dvěma hlučnějšími agregáty se vstřikováním PD, od kterého koncern Volkswagen upouští: 1,9 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW). Vrcholem je pak podstatně kultivovanější a výkonnější dvoulitr TDI (125 kW).
Souhrnem svých vlastností bude škoda Superb patřit k nejatraktivnějším nabídkám ve svém segmentu na trhu. Osobně si myslím, že její prodeje lehce překonají svého předchůdce, kterého se vyrobilo více než 100 000 vozů. K tomu by měla dopomoci nejen příznivá cena začínající na českém trhu částkou 619 900 Kč, ale i chystaná verze kombi.
Související
Spojení luxusu a elegance v BMW X6