Zyxel se mění prakticky od základu. Přijde nejen změna loga, ale především ještě větší orientace na produkty pro sítě Wi-Fi. V hledáčku je pro Zyxel zejména segment menších až středně velkých firem (SMB), uvedl Martin Bratičák, který má Zyxel na starosti nejen v „Čechii“, ale i v regionu CEE.
Zyxel prochází po 25 letech na trhu externími i interními změnami a bude se ve střednědobém horizontu věnovat pro něj nejdůležitějším produktovým skupinám.
Co se týče externích změn, půjde zejména o rebranding, včetně změny loga (bude teprve uvedeno). Za jeho grafickým ztvárněním a dalšími aktivitami stojí známá společnost Interbrand, což má ale také vyjadřovat změnu pozice Zyxelu na trhu. Zyxel má dnes totiž 70 % produktů určených pro byznysová řešení do segmentu SMB+. Zyxel k tomu nasadil také nový informační systém (Navision – MS Dynamics), který mu má umožnit lepší obsluhu zákazníků, včetně předprodejní podpory.
Ohledně dodávek Zyxel zavádí službu do druhého dne (NBDS) jako bezplatnou, a k tomu službu dodávky do druhého dne (NBDD) jako placenou. Logistiku obstarává z Nizozemí.
Co se týče produktové priority, prohlásil Martin Bratičák: „Wi-Fi se dnes stalo základní lidskou
potřebou, proto má Zyxel v této oblasti tři základní hesla: wireless, wireless, wireless!“ Dále se Zyxel hodlá orientovat na LTE, od domácností až po firmy (případně firemní hot-spoty), pro které má k dispozici Wi-Fi se slotem SIM LTE.
Produktovou skupinou, které se Zyxel nehodlá vzdát, jsou úložiště NAS. A to přesto, že tento trh kvůli cloudovým úložištím meziročně klesá o 20 % a tento trend má pokračovat stejným tempem a kvůli cloudu se už měnit nebude. Některé tradiční firmy tuto produktovou skupinu dokonce již zcela „zabalily“, jiní výrobci ji ani nespustili (D-Link). Zyxel proto hodlá na trhu NAS získat větší tržní podíl na úkor konkurence.