Je to přesně pět let zpátky, co telekomunikační hegemon, akciová společnost Český Telecom a v té době nejprogresivnější český GSM operátor Eurotel Praha s. r. o., vyměnili svoje kanárkově žlutá a azorovo-červená loga za korporátní modř španělské Telefóniky O2.
Před pěti lety se společnost Telefónica Czech Republic, a.s. představila českému trhu prostřednictvím nové značky O2, bublinek a modré barvy a zároveň se tak stala prvním integrovaným operátorem.
Společnost spadá do prestižní skupiny Telefónica, která patří mezi nejuznávanější technologické firmy na světě za rok 2011. Celkový počet jejích zákazníků přesahuje 295 milionů. V ČR bohužel společnost tak dobrou pověst zatím nemá. Jako temné dědictví na ní totiž lpí některé organizační nešvary, které, snad z úcty k tradici, ve firmě přetrvávají ještě z dob SPT Telecomu a. s., respektive možná dokonce z dob datového pravěku, ery státního podniku Správa pošt a telekomunikací Praha (SPT Praha, s.p.).
„Za uplynulých pět let naše společnost prošla velkou změnou a vývojem. Pracuji s týmem lidí, který přináší skutečnou hodnotu zákazníkům i akcionářům. Díky práci našich zaměstnanců jsme dokázali zvýšit pokrytí a zrychlit internet, uvedli jsme zajímavé produkty a otevřeli jsme pobočku na Slovensku,“ rekapituluje výročí Luis Malvido, Předseda představenstva a generální ředitel společnosti Telefónica Czech Republic, a.s.
Přestože po technologické stránce lze společnosti vytknout snad jen podporu uměle udržované agónie ADSL technologie (k nemalé radosti lokálních WiFi a kabelových ISP) a mimo města občas nezvládnutý handovering v 3G síti (rozpadávání spojení) při datovém surfování za pohybu, v otázce správy uživatelských dat má společnost rozhodně ještě v následujících pěti letech co dohánět. Třeba ale spárování plateb skrze různé platební kanály či jednotný přehled o zákazníkem již využívaných službách pro všechna oddělní (včetně toho marketingového) nejsou ani během na tak moc dlouhou trať. Nutno říci, že podobnými neduhy dnes trpí prakticky všichni tři operátoři a nevyhýbají se ani dalším institucím (například některým bankám).
Na závěr trocha dat. Na konci června využívalo služeb společnosti Telefónica Czech Republic bezmála 7 milionu zákazníků. Celkový počet mobilních klientů dosáhl k 30. červnu 2011 výše 4 milionů 869 tisíc a celkový počet pevných linek 1 milionu 611 tisíc. Zákazníky vyhledávané jsou i služby Chytré sítě od O2. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu xDSL dosáhl na konci června 841 tisíc. Rychlé mobilní datové přenosy v Chytré síti od O2 již používá 1,3 milionu zákazníků.