Xiaomi se kvůli konkurenci Huawei víc orientuje na zahraniční trhy.
Čínské společnosti Xiaomi klesl v prvním čtvrtletí zisk o třetinu na 2,16 miliardy jüanů (7,6 miliardy Kč) kvůli snížení hodnoty investic do jiných společností. Výnosy však rostly díky vyššímu prodeji chytrých telefonů, zvláště dražších modelů určených pro nové sítě 5G. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.
Tržby se zvýšily o 13,6 procenta na 49,7 miliardy jüanů. Překonaly tak odhady analytiků, kteří čekali v průměru tržby 47,86 miliardy jüanů. Firmě se podařilo zvýšit tržby navzdory pandemii způsobené koronavirem, která narušila dodavatelské řetězce a snížila celkovou poptávku po chytrých telefonech. Růst Xiaomi připisuje hlavně zájmu o přístroje 5G v Číně a zvýšení poptávky v zahraničí.
„Naše výroba v pevninské Číně se z velké části obnovila a poptávka po chytrých telefonech rychle oživila,“ uvedla firma v prohlášení. Zpráva Xiaomi je v kontrastu s konkurenčními společnostmi Apple a Samsung, které obě varovaly, že mají před sebou těžké období.
Hlavní podíl na výnosech firmy má prodej chytrých telefonů. Xiaomi však také prodává internetovou reklamu a další spotřebitelský hardware. V posledních několika letech čelí Xiaomi na domácím trhu silné konkurenci od větší firmy Huawei. Čínský trh s chytrými telefony také klesá. Xiaomi a jiní menší čínští konkurenti proto obrátili svůj zájem na zahraniční trhy, aby vykompenzovali slabší výkon doma.
Dodávky Xiaomi spotřebitelům v Číně v prvním čtvrtletí klesly podle údajů výzkumné společnosti Canalys meziročně o více než čtvrtinu. Prodej chytrých telefonů v zemi se přitom ve stejném období snížil o 18 procent. V březnu však firma uvedla, že vidí signály oživení prodeje v Číně, napsala agentura Reuters.