O2 v roce 2020: Čistý zisk 5,846 miliard Kč. Růst datového provozu v době práce z domovů. Mobilní výnosy stagnují. Růstu zisku pomohly provozní úspory.
Síť O2 zaznamenala v době zvýšené práce z domova a distanční výuky výrazný nárůst provozu; fixní datový provoz vzrostl v roce 2020 meziročně o 54 %, mobilní dokonce o 70 %. Přesto výnosy v mobilním segmentu zůstaly kvůli významně slabšímu roamingu a nižšímu prodeji telefonů meziročně stejné. Výnosy ve fixním segmentu rostly zejména v oblasti ICT.
I ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 se ve finančních výsledcích společnosti O2 Czech Republic nadále projevoval negativní dopad pandemie koronaviru. „Přestože naše prodejny zůstaly v nouzovém stavu otevřené, zaznamenali jsme v roce 2020 téměř o čtvrtinu nižší návštěvnost. Klíčovou prioritou se i pro nás stala digitalizace obsluhy a inteligentní spolupráce mezi jednotlivými distribučními kanály, což přispělo k velmi vysoké loajalitě našich zákazníků, “ říká Jindřich Fremuth, generální ředitel a předseda představenstva O2 Czech Republic.
„Za celý rok 2020 zaostala finanční výkonost za naším interním očekáváním. Abychom kompenzovali negativní dopad pandemie koronaviru zejména na naše mobilní výnosy, museli jsme přistoupit ke snížení jak provozních, tak běžných investičních výdajů,“ komentuje výsledky společnosti Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2 Czech Republic a pokračuje: „I v této složité situaci s nejistým výhledem jsme pro naše zákazníky v České republice i na Slovensku vydražili maximum nového spektra.“
Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků v České republice dosáhl na konci roku 2020 celkem 5 968 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla na úrovni 3 316 tisíc, počet zákazníků mobilních předplacených služeb byl 1 907 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 746 tisíc.
Počet služeb některého z tarifů O2TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 31. prosinci 2020 celkem 529 tisíc včetně zákazníků.
Počet zákazníků fixního vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl ke konci roku 2020 celkem 855 tisíc. K 31. prosinci 2020 dosáhl počet aktivních zákazníků na Slovensku dohromady 2 230 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 1 055 tisíc, zákazníků předplacených služeb bylo 720 tisíc a 455 tisíc využívalo M2M služby.
Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v roce 2020 na hodnotu 39 771 mil. Kč, meziročně o 2,6 % více. Hlavními zdroji růstu byly výnosy z O2TV, mobilních dat a ICT. V České republice se provozní výnosy v roce 2020 zvýšily o 2,9 % na 32 252 mil. Kč.
Výnosy v mobilním segmentu zůstaly meziročně stejné a dosáhly 20 136 mil. Kč. V segmentu pevných linek vzrostly výnosy v roce 2020 o 7,9 % na 12 117 mil. Kč.
Na Slovensku se celkové provozní výnosy v roce 2020 zvýšily meziročně o 0,4 % na 7 681 mil. Kč. Z toho mobilní výnosy poklesly o 2,4 % na 7 314 mil. Kč, respektive o 5,3 % na 277 mil. EUR.
Konsolidovaný provozní zisk EBITDA dosáhl v roce 2020 výše 13 321 mil. Kč, meziročně o 5,6 % více, zatímco konsolidovaný čistý zisk vzrostl meziročně o 7,1 % na 5 846 mil. Kč.