Čistý zisk americké internetové společnosti Meta Platforms, která provozuje například sociální sítě Facebook a Instagram či komunikační platformu WhatsApp, ve třetím čtvrtletí vzrostl o 35 procent na 15,69 miliardy USD (366,8 miliardy Kč). Společnost současně v dnešním prohlášení zveřejnila odhad tržeb pro aktuální čtvrtletí, který překonal očekávání trhů, a předpokládá vysoké výdaje na předvánoční reklamu. Varovala ale před výrazným zvýšením výdajů na infrastrukturu umělé inteligence (AI) v příštím roce.
Zisk na akcii činil 6,03 dolaru a překonal očekávaní analytiků dotazovaných agenturou LSEG, kteří počítali se ziskem 5,25 dolaru na akcii. Tržby společnosti stouply o 19 procent na 40,59 miliardy USD a rovněž byly vyšší, než odhadovali analytici.
„Měli jsme dobré čtvrtletí, které podpořil pokrok AI v našich aplikacích a podnikání,“ uvedl v prohlášení zakladatel a generální ředitel Mety Mark Zuckerberg.
Analytici se domnívají, že reklamní nástroje poháněné AI a efektivnější zpeněžení produktů krátkých videí Reels podpoří v letošním roce růst tržeb Mety. Mnozí analytici předpovídají, že letošní rok bude pro digitální reklamu velmi úspěšný, protože se zlepšují ekonomické prognózy s odkazem na očekávaní poklesu úrokových sazeb a spotřebitelé jsou nadále ochotni utrácet. Reklama tvoří naprostou většinu tržeb firmy Meta, což znamená, že vyšší výdaje na marketing před Vánocemi by mohly zásadním způsobem podpořit hospodářské výsledky firmy.
„Meta sice překonala odhady tržeb i čistého zisku, avšak její výsledky vnímám jako smíšené,“ uvedl analytik XTB Tomáš Cverna. „V prvé řadě nenaplnila očekávání tržeb divize Reality Labs, která je dlouhodobě ztrátová. Důležitá jsou v kontextu reklamního byznysu i čísla denně aktivních uživatelů, která nerostla tak, jak se čekalo a jak by aktuální valuace firmy vyžadovala. Meta však přišla s lepším výhledem na aktuální čtvrtletí.“
Ve čtvrtém čtvrtletí firma očekává tržby v rozmezí 45 miliard až 48 miliard USD. Analytici dotazovaní firmou LSEG počítají s tržbami 46,31 miliardy USD.
Meta stejně jako její kolegové z oboru technologií investovala vysoké prostředky do datových center, aby využila zájmu o AI. Na rozdíl od poskytovatelů cloudových služeb však neočekává, že na těchto investicích hned vydělá, a proto investoři více kontrolují její výdaje, upozornila agentura Reuters. Ve třetím čtvrtletí její celkové náklady a výdaje stouply o 14 procent na 23,2 miliardy USD.