Na nový rekord stouply ve druhém čtvrtletí zisk i tržby americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google. Podpořil je prudký růst výdajů za reklamu, protože spotřebitelé více nakupovali na internetu. Čistý zisk se více než zdvojnásobil na 18,5 miliardy USD (402,4 miliardy Kč) z 6,96 miliardy USD ve stejném období loni. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes společnost zveřejnila.
Zisk překonal rekord z předchozího čtvrtletí, kdy činil 17,9 miliardy USD. Celkové tržby společnosti vzrostly o 61,6 procenta na 61,88 miliardy USD. Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv čekali tržby 56,16 miliardy USD.
Hlavní podíl na tržbách mají příjmy z reklamy. Tržby z reklamy na Googlu stouply o téměř 70 procent na 50,44 miliardy USD. Tržby z reklamy na YouTube pak vyskočily o 83,7 procenta na sedm miliard USD.
Trh s digitální reklamou je na vzestupu, protože spotřebitelé kvůli pandemii nemoci covid-19 přesunuli velkou část nákupů na internet. To vede společnosti k tomu, že při spouštění nových produktů, ale také proto, aby lépe poznaly trh, se zaměřují na data získaná z objednávek zákazníků a z jejich aktivit na internetu, napsala agentura Reuters.