Zisk Facebooku díky reklamě vzrostl o 196,7 procenta

Zisk i příjmy sociální sítě Facebook v prvním čtvrtletí prudce rostly. Rostoucí obliba mobilní aplikace a posílení nabídky živého videa lákají nové inzerenty a podporují stávající inzerenty ke zvýšení výdajů. Čistý zisk stoupl na 1,51 miliardy dolarů (36,1 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 509 milionů USD, uvedla dnes společnost.
Příjmy se zvýšily o 51,9 procenta na 5,38 miliardy USD. Příjmy z reklamy vzrostly o 56,8 procenta na 5,2 miliardy USD. Příjmy z mobilní reklamy se ve čtvrtletí podílely na celkových příjmech 82 procenty, před rokem tento podíl činil 73 procent. Počet měsíčních aktivních uživatelů sociální sítě vzrostl o 15 procent.

Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 77 centů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters čekali zisk 62 centů na akcii a příjmy 5,26 miliardy USD.

Společnost rovněž uvedla, že plánuje vytvořit novou třídu akcií bez hlasovacích práv. Návrh na vznik akcií však musí odsouhlasit současní akcionáři na červnové valné hromadě.

Exit mobile version