Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, na základě svého dotazovaní mezi partnery zjistila, že roste průměrný počet uživatelů, o které se stará každý IT administrátor – každý ze 40 % českých IT správců se nyní stará o více než 150 uživatelů, 11 % dokonce o více než 300 uživatelů. Zvyšující se nároky ze strany uživatelů a zodpovědnost za bezproblémový chod firemních sítí prohlubují stres administrátorů a mohou v krajním případě vést k vyšší chybovosti či fluktuaci IT personálu.
Průměrná velikost firemní IT infrastruktury neustále roste a stejně tak se zvyšuje její důležitost v každodenním podnikání. To klade enormní nároky na zajištění chodu s minimálními výpadky a na zabezpečení před kybernetickými incidenty. IT administrátoři se dostávají pod tlak jak vedení podniků, tak uživatelů stále více závislých na řadě IT nástrojů a služeb, takže hledají způsob jak zvýšit svou produktivitu a přitom neslevit s bezpečnostních nároků.
Klíčová zjištění od partnerů:
• O méně než 30 uživatelů se stará 9 % IT správců, 13 % se stará o 30–75 uživatelů, 38 % o 75–150 uživatelů, 29 % o 150–300 uživatelů a 11 % o více než 300 uživatelů.
• Hlavním důvodem vysokého stresu IT administrátorů je vysoká zodpovědnost (71 % dotázaných), rostoucí nároky uživatelů (56 %), příliš mnoho využívaných nástrojů (29 %) a růst kybernetických útoků (27 %).
• Klíčové ke zvýšení jejich produktivity je vyšší úroveň automatizace (70 %), integrace nástrojů pro IT správu (56 %), komfortní pracovní prostředí (37 %) a zvýšení firemních IT rozpočtů (26 %).
„Podle odhadů společnosti N-able lze dnes automatizovat až 90 % běžných aktivit IT administrátora,“ řekl Ondřej Šabata, Sales Engineer pro řešení N-able ve společnosti ZEBRA SYSTEMS. „Nástroje typu N-able RMM či N-central umožňují jednak integrovat IT správu do jedné konzole a jednak převést rutinní úkoly do automatizovaného režimu a věnovat se aktivitám s vyšší přidanou hodnotou. Ušetřený čas pak dovoluje IT administrátorům efektivně spravovat více zařízení, uživatelů a zákazníků.“