Zákazníci přesouvají zájem k prémiovým produktům

Globální trh technického spotřebního zboží s tržbami ve výši 1,01 bilionu euro v roce 2018 poprvé překročil hranici jednoho bilionu. Vyplývá do z dat společnosti Gfk.
Výsledky představují oproti předešlému roku čtyřprocentní nárůst. GfK očekává, že na globálním trhu technického spotřebního zboží dojde v roce 2019 k dvouprocentnímu navýšení prodejů na úroveň 1,03 bilionu euro.

Asijsko-pacifický region si v roce 2018 s podílem tržeb 42 procent udržel svou pozici na trhu technického spotřebního zboží. Dalších 25 procent tržeb bylo vygenerováno v Evropě, zhruba 20 procent v Severní Americe, sedm procent v Latinské Americe a šest procent v regionu Střední východ/Turecko/Afrika.

Telekomunikace

Telekomunikace, které v roce 2018 zajistily 44 procent z celkových tržeb a jejich objem činil zhruba 440 miliard euro, představují v rámci technického spotřebního zboží největší segment. Stále více spotřebitelů se nyní především v kategorii chytrých telefonů rozhoduje pro prémiové produkty, díky čemuž došlo k navýšení globálních prodejů o dalších sedm procent. Z hlediska prodaného množství však trh stagnuje.

IT, kancelářská technika

V roce 2018 utratili spotřebitelé na celém světě zhruba 157 miliard euro za IT, kancelářskou techniku a spotřební materiál, což je zhruba stejně jako v předchozím roce. V segmentu IT je nyní poptávka po vysoce výkonných zařízeních, především v segmentu herních počítačů a herních notebooků.

Segment kancelářské techniky a spotřebního materiálu zaznamenal pozitivní vývoj. Globální prodeje se v roce 2018 zvýšily o tři procenta na přibližně 16 miliard euro. V roce 2019 však GfK očekává u segmentu informační technologie/kancelářská technika globální snížení tržeb asi o 3 %.

Spotřební elektronika/foto

Globální prodeje v segmentu spotřební elektronika/foto stouply v roce 2018 téměř o 6 procent na 153 miliardy euro. Sám o sobě tento segment tvoří asi 15 procent veškerých prodejů technického spotřebního zboží.

Také u spotřební elektroniky lze pozorovat zvyšující se zájem o prémiové produkty. Výrazný nárůst prodejů zaznamenaly dražší televizory s obrazovkou nejméně 50 palců. V segmentu prémiových produktů stoupá oblíbenost televizních přijímačů OLED. Na trhu audio produktů byl růst tažen hlavně prodejem sluchátek a přenosných Bluetooth reproduktorů.

V segmentu foto se nepodařilo zvrátit negativní trend a v roce 2018 došlo k poklesu tržeb o dalších pět procent. Globálně dosáhly tržby za fotoaparáty a příslušenství tržby 15 miliard euro. Pozitivním aspektem je rostoucí zájem o high-end fotoaparáty. Pro rok 2019 předpovídá GfK na globálním trhu spotřební elektroniky a foto poněkud menší růst tržeb zhruba na úrovni 4 procent.

Exit mobile version