Zákaz se podle výkladu úřadů nebude vztahovat na poskytování reklamy na sociálních sítích.
Zákaz telemarketingu se podle výkladu správních úřadů nebude vztahovat na konkrétní zákazníky, kteří s takovým způsobem nabídky zboží a služeb souhlasili už dříve. U ostatních se bude vztahovat i na nabídky elektronickou poštou nebo na žádosti o schůzku s možností nabídky zboží nebo služeb. Vyplývá to ze společného stanoviska ministerstva průmyslu a obchodu, Českého telekomunikačního úřadu a Úřadu na ochranu osobních údajů, které ochránci soukromí zveřejnili na svém webu.
Novela o elektronických komunikacích změní od července příštího roku dosavadní praxi, podle níž lze za účelem marketingu kontaktovat každého, kdo v telefonním seznamu neuvedl, že si to nepřeje. Nově bude možné kontaktovat pouze toho, kdo ve veřejném telefonním seznamu uvedl, že si to přeje. I když novela nabude účinnosti počátkem roku, změny v pravidlech telemarketingu budou účinné od července 2022.
Obchodníci, dodavatelé či lékaři budou podle úřadů moci nadále oslovovat své klienty či pacienty. „Zákaznická databáze je zpravidla založena na předchozím zákaznickém kontaktu. Zákazníka lze tedy oslovit, pokud má podnikatel jakýkoli jiný individuální souhlas s kontaktováním, a to i přes to, že tento ve veřejné seznamu uvedl, že si nepřeje být kontaktován za účelem marketingu,“ uvádí se ve stanovisku.
Zákaz se podle výkladu úřadů nebude vztahovat ani na poskytování reklamy na sociálních sítích. Stejně tak ani kontaktování za účelem výzkumu trhu obecně nelze považovat za marketingovou reklamu nebo obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb, píše se ve stanovisku.
Novela od nového roku zavádí pro správce webových stránek povinnost získat souhlas uživatelů s využíváním souborů cookies. Ty slouží k zajištění provozu webů, ale také analýzám návštěvnosti a zobrazení personalizovaných reklam. Nově budou moci správci webových stránek shromažďovat osobní údaje návštěvníků těchto stránek pouze na základě jejich prokazatelného souhlasu.