Suverénně nejúspěšnější MMORPG hra herní historie a první online hra, která ukázala ekonomický potenciál nákladných herních online světů, rychle ztrácí pravidelné předplatitele. Naplnila se již životní křivka titulu?
World of Warcraft spadl z 12 milionů předplatitelů v loňském roce na 10,3 milionu a trend pokračuje. Přestože počet aktivních platících hráčů hře může závidět většina online her financovaných z měsíčních paušálních poplatků, vypadá to, že má hra svá nejlepší léta za sebou. Informace vyplývá z oznámených finančních výsledků korporace Activision-Blizzard za třetí čtvrtletí. Na ztrátu dvou milionů hráčů upozornil sám Mike Morhaime, president a spoluzakladatel Blizzardu.
„Náš příjem ve třetím čtvrtletí 2011 oproti předchozímu roku poklesl, hodně se na tom podepsalo také loňské spuštění StarCraft II,“ prohlásil Morhaime. „World of Warcraft zakončil kvartál s 10.3 miliony aktivních předplatitelů, což je oproti předchozímu čtvrtletí další pokles. Zatímco většina tohoto poklesu pochází z Východu, titul i nadále nabírá na popularitě v Číně a stále zůstává nejpopulárnější online hrou, která staví na měsíčních poplatcích,“ dodává.