Obchodníci hlásí výrazné nárůsty tržeb ve srovnání s loňským rokem díky výprodejům na tzv. černý pátek.
Největší zájem byl tradičně o zlevněnou elektroniku, hračky či módu. Prodejci čekají, že o víkendu, kdy slevové akce pokračují, budou prodeje ještě vyšší. Vyplývá to z vyjádření obchodníků na dotaz ČTK.
„Loni byl nárůst hodnoty transakcí během černého pátku o 80 procent vyšší ve srovnání s běžným listopadovým dnem. Podle dopoledního průběhu očekáváme, že letos bude toto číslo ještě vyšší,“ uvedla oblastní manažerka platební brány PayU Barbora Tyllová.
Prodejnám Eletro World stouply prodeje ve čtvrtek, kdy slevové akce spustily, oproti loňskému roku o čtvrtinu na internetu a o 12 procent v kamenných prodejnách. Oproti běžnému dni je odbyt trojnásobně vyšší.
„Prodeje v Black Friday předčili veškerá naše očekávání. Jak se mezi zákazníky rozšiřuje povědomí o využití výhodných nákupů, tak je rok od roku o akci větší zájem,“ dodala mluvčí Datartu Iva Pavlousková.
Podle mluvčí Kasa.cz Andrea Jankovcové je největší zájem o mobily, herní konzole a sušičky prádla. „Od pátku až do neděle očekáváme ještě větší zájem ze strany zákazníků,“ dodala mluvčí.
Na Alza.cz je lidé nejvíce kupují elektroniku. „Téměř okamžitě se letos např. vyprodal zlevněný iPhone 8, na dračku jdou také herní konzole nebo širokoúhlé televize – tři typy za akční cenu už jsou zcela vyprodány,“ řekla ČTK mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá.
Black Friday odstartoval začátek hlavní sezony předvánočních nákupů. Do ČR dorazil černý pátek před lety z USA. Název Black Friday odkazuje na pokles cen během hospodářské krize. Před téměř 90 lety přišel krach na newyorské burze, který krizi předznamenal. Vše začalo ve čtvrtek 24. října 1929, který je dodnes označován jako tzv. černý čtvrtek.