Příčinou středečního několikahodinového výpadku informačního systému na pražském letišti byla systémová vada, která způsobila nedostupnost některých IT služeb, mimo jiné webu letiště a informačních panelů v terminálech. Výpadek nezpůsobil kybernetický útok z venku. ČTK to řekla mluvčí letiště Denisa Hejtmánková.
„Příčinou byla systémová vada na infrastrukturním prvku, která způsobila nedostupnost některých IT služeb,“ uvedla Hejtmánková. Výpadek podle ní nenarušil bezpečnost IT prostředí společnosti ani nezpůsobil zpoždění letadel.
Přibližně čtyři a půl hodiny ve středu na pražském Letišti Václava Havla nefungovaly hlavní informační tabule v terminálech. Výpadek podle mluvčí letiště Kláry Divíškové postihl i intranet, web a interní komunikační kanály. Zaměstnanci letiště kvůli výpadku v halách obou terminálů rozmístili tabule s ručně psanými údaji o aktuálních letech. Letiště cestující také odkazovalo na přepážky a letištní hlášení. Problémy mohli mít cestující při změně odletové brány.
V pátek ruzyňské letiště postihl také celosvětový výpadek odbavovacího systému GoNow, který v Praze používá sedm aerolinek. Dopravci museli cestující odbavovat ručně nebo v náhradním systému. Podle Divíškové letišti výpadkem na rozdíl od leteckých společností nevznikly žádné škody. Cestujícím doporučila, aby se ohledně případného odškodnění obrátili na konkrétní dopravce.