8. listopadu 2023 postihl firmu Optus, která je druhým největším poskytovatelem telekomunikačních služeb v Austrálii, rozsáhlý výpadek.
Výběr velkých výpadků služeb telefonních operátorů ve světě (řazeno podle délky výpadku):
Výpadek japonského operátora KDDI (Japonsko, asi 48 hodin)
2.-3. července 2022 – v sobotu 2. července brzy ráno začal masivní výpadek služeb druhého největšího japonského mobilního operátora KDDI, který trval celý víkend. Zasažena byla většina služeb mobilní sítě, výpadek se dotkl 39 milionů uživatelů. Internetové a datové služby se podařilo obnovit v pondělí 4. července, v komunikačních službách ještě přetrvávaly potíže. Výpadek, který zřejmě způsobilo selhání techniky, zasáhl širokou škálu služeb v Japonsku, od předpovědi počasí přes doručovací služby až po bankovnictví.
Výpadek kanadského operátora Rogers Wireless (Kanada, 19 hodin)
8. července 2022 ohlásil operátor Rogers Wireless největší výpadek služeb telekomunikačního operátora v historii Kanady, celkem zasáhl kolem 25 procent kanadské populace. Postihl jak kabelový internet, tak mobilní sítě, stejně jako celou infrastrukturu, která je používala, včetně platebních služeb, nemocnic, bank a přístupu k tísňovému volání. Výpadek se vyskytl během aktualizace hlavní internetové sítě operátora, a způsobil ho asi chybný vnější směrovací protokol (BGP), který umožňuje výměnu směrovacích informací mezi autonomními systémy prostřednictvím hraničních routerů.
Výpadek britského operátora 02 UK a japonského Softbank (Británie a Japonsko, 18 hodin)
6. prosince 2018 postihl operátory 02 UK a Sotfbank výpadek, který trval téměř 18 hodin a zasáhl jejich komunikační a datové služby. Příčinou bylo zřejmě vypršení certifikátu hlavního síťového softwaru společnosti Ericsson, který oba operátoři používali. Mezi zasaženými byly miliony uživatelů v Británii a v Japonsku.
Výpadek australského operátora Optus (Austrálie, téměř 14 hodin)
8. listopadu 2023 postihl firmu Optus, která je druhým největším poskytovatelem telekomunikačních služeb v Austrálii, rozsáhlý výpadek. Ten v zemi přechodně způsobil chaos, než se služby začaly obnovovat. Nějakou ze služeb firmy využívá kolem deseti milionů lidí, což je zhruba 40 procent australské populace. Podezření na kybernetický útok firma nemá. Téměř polovina Australanů tak byla po většinu dne bez internetu či telefonického spojení, a to jak bezdrátového, tak i toho klasického. Problémy nastaly při placení v obchodech, v dopravě anebo ve zdravotnických zařízeních.
Výpadek společnosti China Telecom (Čína, téměř pět hodin)
13. května 2019 zaznamenala čínská státní společnost China Telecom rozsáhlý výpadek, který zasáhl její síť jak v Číně, tak síť firmy v Singapuru a na několika místech ve Spojených státech, včetně Los Angeles. Zasažena byla více než stovka služeb, určité potíže související s výpadkem zaznamenaly i přední americké značky Apple, Amazon, Microsoft či Slack.
Výpadek nizozemského operátora KPN (Nizozemsko, déle než tři hodiny)
24. června 2019 postihl velký výpadek telefonních služeb v Nizozemsku mimo jiné i linky pro tísňová volání. Začal kolem 16:00 a trval déle než tři hodiny, Výpadek vznikl v síti nizozemského operátora KPN, ovlivnil však i další poskytovatele telekomunikačních služeb, kteří využívají infrastrukturu KPN. Kvůli výpadku byly mnohé podniky a úřady nedostupné prostřednictvím telefonu. Příčina výpadku nebyla objasněna, podle KPN však nic nenaznačovalo, že by za problémy stál kybernetický útok.