Výdaje do internetové display reklamy v ceníkových cenách v loňském roce klesly meziročně zhruba o tři procenta na 6,3 miliardy korun. Výdaje byly nižší především v první polovině roku. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere. V ceníkových cenách nejsou zohledněné slevy.
V prosinci vzrostla bannerová inzerce meziročně o šest procent na 664 milionů korun. Proti předchozímu měsíci ale výdaje o zhruba 76 milionů klesly. Největším zadavatelem byl internetový obchod Alza.cz.
Alza.cz v prosinci utratila za bannerovou reklamu 29,8 milionu korun. Na druhé příčce skončil s inzercí za 20,1 milionu korun další internetový obchodník Internet Mall. Třetím největším zadavatelem byla společnost Naspers OCS Czech Republic s reklamním prostorem v hodnotě 18,7 milionu korun.
Největší část z reklamních příjmů získal Seznam.cz, a to zhruba 281 milionů korun, což byl jedenáctiprocentní pokles proti listopadu. Vydavatelství Economia vydělalo v prosinci na internetové reklamě 80,7 milionu korun, meziměsíčně o 22 procent více. Třetí skončilo vydavatelství Mafra s příjmy ve výši 56,8 milionu korun.
TOP 10 provozovatelů – inzertní výkon v prosinci 2015:
(Provozovatel, inzertní výkon CELKEM, meziměsíční změna v %)
Seznam.cz: 281,002.000 Kč (-11 %)
Economia: 80,719.000 Kč (22 %)
Mafra: 56,876.000 Kč (-15 %)
Mladá fronta: 44,409.000 Kč (-3 %)
Allegro AdMarket: 31,531.000 Kč (2 %)
FTV Prima: 28,723.000 Kč (-42 %)
CZECH NEWS CENTER: 26,980.000 Kč (-17 %)
CET 21: 25,144.000 Kč (-17 %)
Impression Media: 22,819.000 Kč (-6 %)
AdActive.cz: 20,588.000 Kč (-32 %)
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 11/2015 – 12/2015