Výrobci se snaží získávat se snaží zpracovávat data generovaná z připojených aut a využívat je ke zlepšování zákaznické zkušenosti.
Těchto dat bude podle analytiků společnosti Gartner v příštích letech přibývat, a to zejména díky nástupu 5G sítí, které technologii připojených dat posunou prostřednictvím výrazně vyšší efektivity na novou úroveň, a rozšíření vozidel s vysokými stupni autonomie.
Analytici Gartneru odhadují, že v roce 2025 bude každé připojené autonomní vozidlo generovat měsíčně 1 terabyte (TB) dat o provozu vozidla a z jeho senzorů a ta bude třeba přenést do cloudu. To je 30x víc, než kolik „protočí“ nejpokročilejší připojená auta dnes (přibližně 30 GB měsíčně). Vysoké přenosové rychlosti společně s nízkou latencí 5G sítí pak zlepší funkce v oblasti infotainmentu ve vozech a mohly by umožnit koncept, který by mohl být (přechodným) řešením problémů s provozem autonomních vozů. Ty dnes (a patrně i v nejbližších letech, možná desetiletích) vyžadují, aby byl řidič neustále připraven převzít řízení v situaci, s níž si autonomní systém neumí poradit.
Problémem je, že ne vždy k takovému navrácení vozu do rukou řidiče dojde úspěšně v požadovaném čase (v řádu max. několika vteřin). Podle analytiků by možnou alternativou mohli být vzdálení lidští operátoři, kteří by přebírali kontrolu nad vozidlem od autonomního systému v případě, kdy to neudělá sám řidič. Něco takového je pochopitelně možné jen s latencí a dalšími parametry 5G sítí.