Volání v LTE sítích se stalo skutečností

V technologicky progresivní Jižní Koreji a následně také v USA byly spuštěny první komerční služby volání v síti LTE (VoLTE) na světě, využívají technologií Ericssonu.

Společnosti, které jsou největším a třetím největším telekomunikačním operátorem v zemi, spustily v Koreji službu volání v síti LTE. V USA službu jako první spustila firma MetroPCS. Před spuštěním nové služby telekomunikační operátoři využívali sítě LTE pouze k datovým přenosům, k volání sloužily sítě 2G a 3G.

Nabídka koncových řešení Ericssonu pro volání v síti LTE zahrnuje systém IMS, jehož součástí je server MTAS (Multimedia Telephony Application Server), technologie EPC (Evolved Packet Core), radiová přístupová síť LTE, systém OSS a související služby.

Pro volání v síti LTE v rámci starších typů sítí nabízí Ericsson podporu standardu GSM/WCDMA RAN, řešení Mobile Softswitch, technologii EPC a jádro technologie CDMA. Řešení RCS (Rich Communication Suite) od Ericssonu doplňuje a vylepšuje komunikační služby.

Volání v síti LTE je základem hlasových přenosů, video hovorů a dalších nových, rozšířených komunikačních služeb, které mohou využívat zákazníci smartphonů pro sítě LTE. Telekomunikační operátoři tak získají ucelenou sadu celosvětově standardizovaných služeb, kterou bude možné kombinovat se službami mobilního vysokorychlostního připojení.

Služby využívají tradiční číslo mobilního telefonu (MSISDN – Mobile Subscriber Integrated Services Diginal Number), ale ve srovnání s voláním v sítích 2G a 3G je při volání v síti LTE přenosové spektrum využíváno efektivněji, což umožňuje lépe využívat radiové zdroje při zavádění mobilních vysokorychlostních sítí.

Exit mobile version