Vimperský úřad obnovil většinu služeb pro veřejnost po kybernetickém útoku ze začátku března. Aktuálně nefunguje úřední deska, veřejná wi-fi síť v městských objektech a objednávání přes internet Taxíku Maxík, což je služba pro seniory, kteří si ho ale mohou objednat telefonicky. Lidé si už mohou vyřídit všechny doklady nebo ověřovat dokumenty bez omezení. Funkční je i výpůjční systém městské knihovny, informoval dnes novináře mluvčí města Milan Brabec.
„Mimo provoz jsou veřejné wi-fi sítě v budovách úřadu, informačního centra a městské knihovny pro návštěvníky. Neveřejná wi-fi síť pro potřeby úřadu funguje. V provozu ještě nejsou vzdálené přístupy do vnitřní sítě úřadu, ale to má vliv pouze na činnost úředníků, nikoli na služby pro klienty,“ řekl Brabec.
Vnitřní síť vimperského městského úřadu čelila kybernetickému útoku v noci ze 6. na 7. března, úřad preventivně odpojil vnitřní síť. Žádná citlivá data neunikla, pouze museli smazat lokální data v některých napadených počítačích, a tím se ztratila část práce úředníků. Napadeno bylo 30 ze 120 počítačů a pracovních stanic zaměstnanců.
Městský úřad Vimperk zajišťuje kromě činností pro samosprávu města také státní správu pro celý správní obvod obce s rozšířenou působností, tedy pro 21 obcí včetně Vimperka a dohromady 17.000 obyvatel.