Technologii na bázi jedlého, netoxického oxidu křemičitého vyvíjí poradenská firma PWC.
Vědci pracují na neviditelném „čárovém kódu“, který bude možné nastříkat na hovězí maso. Spotřebitelé by ho naskenovali chytrým telefonem, a ujistili se tak o původu výrobku. Cílem je zamezit podvodům, jako byl například celoevropský skandál se zaměňováním hovězího masa za koňské v roce 2013, napsal britský deník The Daily Telegraph.
Technologii na bázi jedlého, netoxického oxidu křemičitého vyvíjí poradenská firma Pricewaterhouse Coopers (PWC). Spotřebitelé se díky ní dozvědí, odkud steak je, co zvíře jedlo a jak bylo maso zpracováno. Poprvé má být tento způsob označování použit v příštích 12 měsících v Číně a v Austrálii.
Sydneyský řezník Anthony Puharich, který systém zkouší, soudí, že technologie znamená opravdovou revoluci v potravinářském průmyslu. „Zákazník získá ohledně původu masa naprostou jistotu,“ tvrdí Puharich. Je to podle něj další krok k zajištění bezpečnosti potravin.