Podle studie, kterou si DPDgroup nechala vypracovat společností GfK, je možné, že placení dodatečných daní a cel, stejně jako delší dodací lhůty, by mohly znamenat zásadní překážku pro budoucí rozvoj přeshraniční e-commerce v Evropě.
V případě tvrdého brexitu by u zboží nakoupeného online mezi Velkou Británii a evropskými zeměmi mohlo být vyžadováno uhrazení dodatečných cel, daní a administrativních poplatků. Je možné, že koncoví příjemci by tyto daně a cla museli zaplatit dokonce ještě před doručením jimi zakoupeného zboží, jakmile toto zboží dorazí do cílové země. Do doby, než budou tyto poplatky uhrazeny, by bylo dané zboží zadržováno, což by vedlo mimo jiné k delším dodacím lhůtám.
Průzkum, který proběhl u 24 258 nakupujících na internetu ve 21 evropských zemích ukázal, že v případě uplatnění dodatečných nákladů by mohlo na britských e-shopech Spojeného království přestat nakupovat 70 % zákazníků. V případě spotřebitelů z Británie by zase v přeshraničních e-shopech zcela přestalo nakupovat 69 % lidí.