Češi loni utratili za telefonování, internet, počítačové vybavení a telefony téměř 114,9 miliardy korun, což je o pět procent více než v předchozím roce. Z toho přes 72,6 miliardy vynaložili na služby a 42,2 miliardy na nákup zařízení. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.
Na nákup počítačů a ostatní výpočetní techniky směřovalo 33,6 miliardy korun, což meziročně o šest procent více. Výdaje na nákup mobilů a dalších telefonních zařízení naopak klesly o 8,5 procenta na 8,6 miliardy korun.
Mobilní telefon v současnosti využívá 99,8 procenta lidí starších 16 let. Podíl uživatelů chytrých telefonů se zvýšil meziročně o čtyři procentní body na 76,6 procenta.
Počet pevných přípojek k internetu v domácnostech loni stoupl o téměř tři procenta na 3,18 milionu. Nejrozšířenější byl fixní bezdrátový přístup, který zahrnuje i fixní LTE. Celkem jej využívalo přes 1,5 milionu zákazníků. Mobilní internet používalo 7,74 milionů zákazníků, což je nárůst proti roku 2019 o téměř pět procent.
Lidé v Česku loni provolali v rámci republiky z mobilních telefonů 25,7 miliardy minut, což je proti roku 2019 o 3,7 miliardy více. Naopak u mezinárodního volání počet protelefonovaných minut meziročně klesl o 200 milionů na zhruba 1,4 miliardy. Důvodem zřejmě bylo omezené cestování do ciziny kvůli epidemii nemoci covid-19.
Předloni české domácnosti zaplatily za ICT vybavení a služby druhým rokem za sebou přes 100 miliard korun, předtím to bylo 110 miliard korun a na celkových výdajích domácností se podílely 4,1 procenta. V roce 2018 činily výdaje domácností za ICT vybavení a služby 102 miliard a o rok dříve byly těsně pod 100 miliardami. V posledních letech mezi těmito výdaji převažovaly poplatky za telekomunikační a internetové služby.