Úřady práce budou i v příštích dvou letech používat pro vyřizování dávek a agendy zaměstnanosti dosavadní informační systémy od firmy OKsystem. Smlouvy se společností na roky 2015 a 2016 dnes uzavřelo ministerstvo práce.
ČTK to sdělil jeho mluvčí Petr Habáň. Kolik v roce 2015 a 2016 resort za provoz zaplatí, ale neuvedl. Ministerstvo zatím vyhlásilo tři tendry ze čtyř na nový informační systém, který by chtělo mít od roku 2017. Odhadovaná cena těchto tří částí je 1,19 miliardy korun bez DPH.
Úřady práce zavedly od ledna 2012 za exministra Jaromíra Drábka (TOP 09) pro část agend nový systém. Ten jim ale antimonopolní úřad kvůli pochybením při výběru dodavatele zakázal používat. Úředníci se tak museli na počátku letoška vrátit ke staronovému OKsystemu, smlouvy na něj byly ale jen do konce roku. Úřady tak do dnešního dne nevěděly, jak budou od ledna dávky či agendu nezaměstnanosti zpracovávat.
Dnes uzavřené „dílčí smlouvy“ podle ministryně práce Michaely Marksové Tominové (ČSSSD) zajišťují na přechodnou dobu dvou let provoz a vývoj systému. Kolik budou služby v roce 2015 a 2016 stát resort neupřesnil. Náměstkyně Iva Merhautová (KDU-ČSL) už dřív řekla, že by firma za provoz, vývoj, licence a školení měla příští rok získat zhruba 450 milionů korun.
Ministerstvo podle svého vedení jednalo se společností OKsystem mnoho týdnů, na stole bylo 16 smluv. Shoda nepanovala u systému zaměstnanosti OKpráce. Marksová před nedávnem na jednání sněmovního sociálního výboru uvedla, že ministerstvo má s firmou kontrakty od roku 1993. Společnost OKsystem nevzešla z výběrového řízení, dostala se do resortu jako subdodavatel jiné firmy, dodala ministryně.
Ministerstvo práce vypsalo zatím tři ze čtyř tendrů na nový jednotný informační systém, který by mělo mít od roku 2017. Poslední chce vyhlásit v nejbližší době. V zadání resort odhaduje cenu systému pro vyplácení dávek na 616 milionů korun bez DPH, systému zaměstnanosti na 286 milionů bez DPH a systému pro podpůrná a provozní data na 291 korun bez DPH.