Twitter včera představil nový nástroj, který umožní společnostem zaměřovat reklamu v závislosti na obsahu tweetů uživatelů.
Twitter na reklamě nevydělává tolik, kolik by si jeho manažeři ani analytici představovali – v tomto roce podle odhadů příjmy nepřesáhnou 600 milionů dolarů. Jedna z nejznámějších sociálních sítí na světě má 200 milionů uživatelů po celém světě a ceněna je na devět miliard dolarů. Nový nástroj by mohl přinést značné zisky, jelikož dokáže vyhodnocovat zájmy uživatelů v závislosti na odeslaných tweetech a osobách, jež následují. Představení nástroje přichází v době, kdy se připravuje na vstup na burzu začátkem příštího roku.
Největší konkurent Twitteru Facebook zobrazuje uživatelům reklamy především v závislosti na tom, co se jim „líbí“. Twitter na oficiálním blogu oznámil, že nový nástroj bude dostupný zadavatelům reklamy již brzy v patnácti jazycích a další budou rychle přibývat. Twitter vznikl před sedmi lety a jeho manažeři doposud nedokázali vytvořit funkční byznys model. V posledních dvou letech pod vedením Dicka Costola však vzniká čím dál více nástrojů na generování zisku.