Tržní hodnota sociální sítě Facebook v pondělí poprvé překročila 200 miliard USD (4,3 bilionu Kč). Facebook již svojí hodnotou překonal nejen starší technologické firmy, jako IBM, Intel a Oracle, ale jeho hodnota je nyní také vyšší než tržní hodnota automobilky Toyota, výrobce nápojů Coca-Cola či Bank of Americe a je na zhruba stejné úrovni jako hodnota banky HSBC.
Ve srovnání s Googlem je však hodnota sociální sítě Facebook poloviční, upozornil na svých internetových stránkách Financial Times.
Důležitý milník podle FT přišel ve chvíli, kdy Facebook oznámil růst zájmu o jeho podnikání v oblasti videa, které je jedním ze zdrojů příjmů z reklamy. Investoři považují Facebook, jehož aplikace patří mezi nejoblíbenější aplikace pro chytré telefony, jako způsob, jak využít růstu mobilních komunikací bez nutnosti investovat do rizikovějších firem, za které považují výrobce mobilních přístrojů, jako Apple nebo Samsung Electronics.
Letošní růst akcií může být také považován za souhlas s kroky generálního ředitele Marka Zuckerberga, který utratil miliardy dolarů za nákupy malých začínajících firem, které by mohly ohrozit vedení Facebooku v oblasti sociálních médií, včetně firem Instagram a WhatsApp Messenger, poznamenal FT. Nicméně i když jeho strategie rozdělení Facebooku do portfolia aplikací vyhrává u investorů, tak naopak rozčiluje některé uživatele. Desítky tisíc z nich protestovaly na Facebooku proti nedávnému rozhodnutí oddělit funkce chatování a odesílání zpráv z hlavní mobilní aplikace.
Facebook uvedl své akcie na burzu 18. května 2012 při ceně 38 dolarů za kus. Dlouho očekávanou nabídku však provázely velké technické problémy v obchodním systému Nasdaq. V září stejného roku pak cena akcií kvůli obavám o vyhlídky podniku propadla až na 17,55 dolaru. Loni však začaly akcie opět oživovat. V pondělí akcie firmy vzrostly o 0,5 procenta na 77,89 dolaru. Tržní kapitalizace firmy tak činila 200,9 miliardy USD. Tržní hodnota Googlu v pondělí dosáhla 400,4 miliardy USD.
Facebook a Google jsou silnými konkurenty na trhu s internetovou reklamou a soupeří spolu o titul nejoblíbenější destinace na internetu prostřednictvím řady konkurenčních aplikací a služeb, od sdílení fotografií a videa po chatovaní a vyhledávání. Obě se také v posledních dvou letech snaží přizpůsobit své reklamní aktivity mobilním telefonům.
Google vstoupil na trh v září 2004. Tržní kapitalizace 200 miliard USD dosáhl Google v říjnu 2007, pak však spolu s širším trhem akcie prudce klesly. Na tuto hladinu se dostal zpátky v prosinci 2009. Za poslední dva roky se hodnota Googlu zvýšila o 75 procent, zatímco hodnota Facebooku vyskočila o více než 330 procent.