Jak souvisí dojíždění do práce a streamování?
Tržby největší světové služby pro streamování hudby Spotify ve druhém čtvrtletí stouply o 13 procent na 1,89 miliardy eur (49,6 miliardy Kč). Zaostaly ale za odhady analytiků. Firma očekává, že nynější kvartál bude slabší, zejména kvůli poklesu příjmů z reklamy – její zadavatelé nechtějí kvůli pandemii utrácet. Navzdory vyšším příjmům firma Spotify období od dubna do června uzavřela ztrátou 356 milionů eur. Meziroční prohloubení ztráty způsobilo zvýšení daně ze mzdy.
Loni společnost se sídlem ve Švédsku vykázala za druhý kvartál ztrátu 76 milionů eur. Letos jí daň ze mzdy stoupla vlivem nárůstu ceny jejích akcií. Ty od počátku roku připsaly kolem 80 procent. V 16:50 SELČ na newyorské burze, po zveřejnění hospodářských výsledků, odepisovaly 1,9 procenta na 262,32 dolaru (5850 Kč).
Co se týče tržeb společnosti, analytici čekali, že za čtvrtletí dosáhnou 1,93 miliardy eur. Firma nicméně očekává, že své finanční cíle tento rok splní, čímž zmírnila obavy investorů, že útlum v dojíždění za prací povede i k poklesu streamování.
Slabší tržby a výhled zastínily i příznivé údaje o oživení poptávky po streamování hudby. Počet předplatitelů se Spotify zvýšil na 138 milionů a překonal očekávání.
Firma kromě placené prémiové služby nabízí i bezplatnou službu podporovanou reklamou. Celkový počet jejích aktivních měsíčních uživatelů vzrostl o 29 procent na 299 milionů. Tržby z reklamy ale klesly o 21 procent.