Tržby českých e-shopů se vrátily na lednovou úroveň před koronavirem

Na konci března se situace začala výrazným způsobem obracet k lepšímu.

Denní tržby tuzemských internetových obchodů se vrátily na úroveň z poloviny ledna, tedy předtím, než se koronavirus rozšířil do Evropy. V minulém týdnu se tržby proti předchozímu období zvýšily o 12,5 procenta na téměř 11 milionů dolarů, tedy asi 270 milionů Kč, denně. Rozdíl mezi posledním březnovým a prvním dubnovým týdnem pak byl přes 40 procent. Vyplývá to z měření společnosti Roivenuse.

Marketingové investice se během února nejprve propadly o deset až 20 procent. Po mírném vzestupu na začátku března, kdy se koronavirová epidemie začala šířit také v České republice, následoval během měsíce výrazně hlubší propad, úhrnem o více než 30 procent. K nejvíce zasaženým sektorům se řadí móda a cestování. Na konci března se situace začala výrazným způsobem obracet k lepšímu a investice do marketingu se během necelého měsíce vrátily na svou původní úroveň z konce ledna. V polovině dubna objem marketingových investic opět mírně klesá a přibližuje se tak dlouhodobému trendu.

Současné tržby internetových obchodů nad úrovní deset milionů USD denně jsou podle zástupců Roivenue v komparaci s ještě nedávným vývojem událostí až nečekaně pozitivní a hovoří o tom, že se české e-shopy velmi dobře chopily této příležitosti a úspěšně otáčejí nedávnou hrozbu ve svůj prospěch.

Aktualizovaná data o vývoji tržeb a marketingových investic v českých e-shopech pochází ze statistiky COVID-19 Shield od Roivenue. Vzorek zahrnuje 15 českých e-shopů doručujících fyzické zboží s průřezem různými kategoriemi i ročním obratem sahajícím od sedmi do 750 milionů Kč.

Exit mobile version