Na Internetu začínají nakupovat již i zákazníci, kteří dříve preferovali tradiční způsob nákupu v kamenných obchodech. Nepravidelný přístup k Internetu řeší telefonickými objednávkami, vyplývá to z posledního průzkumu společnosti Kasa.cz.
Celosvětově se prosazuje trend osobního vyzvedávání zboží zakoupeného přes internet a reagují na něj i přední čeští internetoví prodejci, kteří otvírají vlastní kamenné pobočky: „Osobní odběr zboží využívá čím dál tím více zákazníků. Potvrzují to nejen nezávislé průzkumy chování nakupujících na internetu, ale i naše vlastní statistiky. Po otevření kamenné prodejny Kasahouse v Praze na Černém Mostě došlo k výraznému nárůstu osobních odběrů zboží, a to v řádech stovek procent. Stejný vývoj jsme zaznamenali i po otevření showroomu v Praze-Čestlicích či v Brně,“ prohlašuje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.
Zákazníci prodejen hodnotí především rychlou dostupnost zboží a možnost si jej před nákupem prohlédnout a vyzkoušet. Velkou výhodou je i dobře dostupná lokalita, a to jak vlastním autem, tak i městskou hromadnou dopravou. Celkově si zboží vyzvedává osobně 35 % zákazníků portálu Kasa.cz.
„V souvislosti s otevřením kamenných prodejen u nás začaly nakupovat i skupiny zákazníků, které dříve na internetu nenakupovaly. Svědčí o tom i zvýšený provoz na naší infolince, která za první kvartál roku 2012 odbavila o 17 % hovorů více, než ve stejném období loňského roku, přičemž objednávky tvoří 25 % všech hovorů,“ dodala Jitka Součková.
K častým dotazům patří také provozní doba výdejních míst, možnost platby kartou, dostupnost zboží anebo způsoby a ceny dopravy. Průměrně telefonistky na call centru Kasa.cz odbaví 800 hovorů denně, zvládat ale musí i špičky, které tradičně zavládnou před prázdninami, začátkem školního roku a především v předvánočním období, kdy počet vyřízených hovorů často překročí hranici 3000, přičemž se zákazníci nemusí obávat dlouhého čekání na lince.