Kalifornský soud rozhodl, že autopilot automobilky Tesla, tedy sada pokročilých funkcí asistenčního systému pro řidiče, v nehodě z roku 2019 neselhal. O patrně prvním procesu, v němž autopilot Tesly figuroval, informovala agentura Reuters.
Standardní funkce autopilota umožňuje vozům Tesla řídit, zrychlovat a brzdit ve svých jízdních pruzích bez zásahu řidiče. Na auta ale stále musí dohlížet člověk, kompletně samořízený vůz úřady zatím neschválily. Verdikt by mohl být pro Teslu důležitým vítězstvím při testování a zavádění autopilota a pokročilejšího systému Full Self-Driving (FSD), který se stal předmětem regulační a právní kontroly.
Justine Hsuová zažalovala Teslu v roce 2020. Obyvatelka Los Angeles uvedla, že její vůz Tesla Model S v režimu autopilota najel na obrubník a následně se spustil airbag „tak prudce, že jí zlomil čelist, vyrazil zuby a způsobil poškození nervů v obličeji“. Tvrdí, že systém autopilota a airbag jsou vadně konstruované, a požadovala odškodnění přes tři miliony dolarů (64,2 milionu Kč).
Společnost Tesla odpovědnost za nehodu z roku 2019 odmítla. V soudním podání uvedla, že Hsuová používala autopilot v ulicích města, přestože uživatelská příručka společnosti Tesla před tím varuje.
Podle poroty ale airbag fungoval, jak měl, a Tesla ženě úmyslně nezamlčela žádné skutečnosti. Soud ženě nepřiznal žádné odškodné.