Telefónica zavádí na své prodejny O2 Guru, podpoří je odvážná kampaň

První český telekomunikační operátor zavádí na své prodejny novou službu zdarma, určena je zatím hlavně koncovým uživatelům a odepřena není údajně ani zákazníkům konkurence. O2 Guru je zaměstnanec operátora, který je na rozdíl od běžných obchodníků fundovaně odpovídat na technické dotazy uživatelů.

Jak lidé nejčastěji využívají mobilní telefony (zdroj: O2)

Ačkoli je služba určena především koncovým zákazníkům, má potenciál i pro firemní klientelu. Ulehčit by mohla například IT administrátorům, kteří mohou přesměrovávat dotazy svých uživatelů ohledně mobilních technologií právě na nešťastníky z O2 Guru.

Technici ze skupiny O2 Guru mají být vyškoleni tak, aby nehovořili příliš odborným jazykem a byli schopni poradit víceméně každému, znalosti mají demonstrovat na praktických příkladech. Zároveň jsou údajně schopni zvládat také práci s handicapovanými zákazníky. Zájemci o radu si mohou termín schůzky se svým „guru“ na prodejně rezervovat přes Internet www.o2.cz/guru, nebo riskovat a doufat, že bude nějaký nevytížený guru dostupný na nejbližší prodejně.

Nejčastější potřeby zákazníků na prodejnách

„Během posledního roku došlo k zdesetinásobení počtu dotazů v našich call centrech, jež se týkají chytrých telefonů, zejména nastavení Internetu v mobilu či konfigurace MMS. Nejen to nás vedlo ke zjištění, že na českém trhu stále chybí odborníci, kteří by lidem pomohli a zároveň je inspirovali k využívání nových technologií,“ vysvětluje trend, na základě kterého byla služba spuštěna ředitel marketingové divize v O2 ČR, Jiří Dvorjančanský.

O2 Guru jsou od začátku dubna k dispozici na třiačtyřiceti O2 prodejnách v celé České republice. Na začátku května přibude dalších osmdesát O2 Guru ve všech značkových a ve vybraných franšízových O2 prodejnách.

Doprovodná kampaň

Možná zajímavější než samotná služba je ovšem marketingová kampaň, která ji bude doprovázet. Pokud znáte historii vizuálů a reklamních kampaní operátora od roku 2006, kdy se prvně objevila značka na českém trhu, určitě vám neunikl nápadně konzervativní tón dosavadních kampaní. Ty se jednak snažily neznechutit u daného operátora velmi silnou zákaznickou skupinu v podobě firemní klientely a pak opatrná politika také reflektovala burzovní kotaci operátora na pražském trhu SPAD. Díky tomu Česko muselo oželet například na Slovensku poměrně populární „O2 korytnačky“ z jarní kampaně v roce 2010. Letošní česká jarní kampaň ovšem zdá se boří všechny ledy, ostatně posuďte sami (v ukázkách naleznete úvodní spot a dokument o přípravě kampaně):

Exit mobile version