Finanční výsledky T-Mobile ve třetím čtvrtletí tohoto roku plynule navazovaly na vývoj v předchozím období. Mobilní služby využívalo 5,4 milionu zákazníků, z toho 53 procent tarifních, počet zákazníků tedy zůstává víceméně stabilní. Spotřeba telekomunikačních služeb naopak stabilně roste a to zejména v segmentu datových služeb (nárůst přenesených dat o více než 20 %), cena za stejný objem služeb díky regulacím naopak klesá, průměrná měsíční útrata mobilních zákazníků se meziročně snížila téměř o 10 procent.
„Ve třetím čtvrtletí 2011 jsme oslavili 15 let na českém trhu, což představuje možnost ohlédnout se
a uvědomit si, jak se za tu dobu změnila situace v oblasti telekomunikací,“ prohlašuje Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile. „Nadšení z technologické novinky vystřídal racionální přístup: zákazníci se sice učí využívat další služby, ale zároveň aktivně optimalizují své tarify. Ceny telekomunikačních služeb trvale klesají a my operátoři musíme hledat nový přístup k zákazníkům i službám, které poskytujeme,“ dodává.
K 30. 9. 2011 T-Mobile registroval necelých 5,4 milionu zákazníků. Ti stále častěji využívají některý z paušálních mobilních programů; počet tarifních klientů přesáhl 2,8 milionu, jde tedy o téměř 53 % z celé zákaznické základny. Průměrný měsíční podíl zákazníků, kteří se rozhodnou odejít (churn), se drží na velmi nízkých 1,3 %.
V oblasti firemních zákazníků operátor dosáhl 1,2 milionu mobilních uživatelů. V prvních devíti měsících T-Mobile získal přes 7000 nových společností, například KPMG, ŠKODA POWER, Globus Car, Barum Continental, Santé či BRAMAC střešní systémy.
Zákazníci mobilní sítě T-Mobile měsíčně provolali v průměru 125 minut, oproti loňskému roku o 3 % více. Nárůst spotřeby se projevil především v oblasti datových služeb: objem přenesených dat vzrostl o více než 20 %.
Finanční výsledky T-Mobile demonstrují, že ceny za telekomunikační služby neustále klesají. Ztráty v oblasti příjmů operátor kompenzuje vysokým tlakem na efektivitu. Celkové integrované tržby za prvních devět měsíců roku mírně přesáhly 20 miliard Kč. Významné snížení cen odráží průměrná měsíční útrata za mobilní telekomunikační služby (ARPU). Ta v prvních devíti měsících činila 380 Kč, což představuje meziroční pokles o 9,7 %. Růst využívání datových služeb se odrazil v podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb – ten stoupl na 25 %.
Počet mobilních zákazníků (v |
K 30. 9. 2011 |
K 30. 9. 2010 |
Změna meziročně (zaokrouhleno) |
Počet zákazníků |
5 399 |
5 460 |
-1,1 % |
Tarifní |
2 |
2 |
3,4 |
Twist |
2 |
2 |
-5,8 |
Noví |
-69 |
4 |
n.a. |
Tarifní |
73 |
98 |
n.a. |
Twist |
-142 |
-94 |
n.a. |
Průměrný měsíční churn (%) |
1,3 |
1,3 |
0,0 |
Finanční výsledky |
K 30. 9. 2011 |
K 30. 9. 2010 |
Změna meziročně (zaokrouhleno) |
Celkové tržby – integrované (mil. |
20 020 |
22 049 |
-9,2 % |
Tržby za mobilní služby (mil. Kč) |
18 577 |
20 654 |
-10,1 % |
Adj. EBITDA – integrovaná (mil. Kč) |
9 506 |
10 634 |
-10,6 % |
Adj. EBITDA marže (celkové tržby) |
47,5 |
48,2 |
-0,7 |
ARPU mobilní služby (Kč) |
380 |
421 |
-9,7 % |
Tarifní |
586 |
675 |
-13,2 |
Twist |
152 |
170 |
-10,6 |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) |
25 % |
23 % |
2,0 p.b. |
MoU na zákazníka měsíčně (minuty) |
125 |
121 |
3,3 % |