Většina šéfů společností nedostatečně využívá nové technologie, díky kterým by jejich organizace mohla fungovat efektivněji.
To je závěr nové studie vydané MIT Sloan Management Review and Capgemini Consulting s názvem “Embracing Digital Technology: A New Strategic Imperative“. Studie je založena na výpovědích více než 1500 CEO a manažerů po celém světě, přičemž autoři si dali za cíl zkoumat „digitální transformaci“, kterou definují jako používání nových digitálních technologií k získání značných vylepšení. V rámci digitální transformace by se společnosti měly přizpůsobovat využívání sociálních médií, mobilních zařízení a nových služeb. „Šéfové však musejí mít jasnou vizi toho, co pro své zaměstnance chtějí a držet se jí,“ stojí ve studii.
Ve společnostech, kde CEO navrhli a zrealizovali svou vizi digitální přeměny je dle výsledků studie s těmito novinkami ztotožněno 95 % zaměstnanců. Jen 36 % šéfů však tuto vizi představilo. CEO musejí zhodnotit, jak si při používání digitálních technologií stojí oproti konkurenci a v závislosti na tom vytvořit jasnou vizi s konkrétními cíly. Ze studie vyplývá, že podle témě 80 % respondentů bude pro jejich společnost kritické projít v následujících dvou letech skrze digitální proměnu, 63 % dotázaných však zhodnotilo svou cestu ke změně jako příliš pomalou. Tvůrci studie ohodnotili jen 15 % společností jako „Digirati“, což symbolizuje nejvyšší úroveň technologické sofistikovanosti. Většina firem (66 %) spadla do kategorie začátečník – používají pouze web a email.