Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu.
Online streamovací služby, jako je Spotify nebo Apple Music, se loni staly největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu. Poprvé tak za sebou nechaly prodej CD nosičů a digitální stahování nahrávek. Oznámila to dnes Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI). Podle její zprávy Global Music Report 2018 se celkové příjmy hudebního průmyslu zvýšily o 8,1 procenta na 17,3 miliardy dolarů (přes 360 miliard Kč).
Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. V průběhu 15 let do roku 2014 se tržby z prodeje hudby snížily o 40 procent na 14,3 miliardy dolarů.
Loni měly streamovací firmy 176 milionů předplatitelů a svůj podíl na příjmech sektoru zvýšily na 38 procent z 29 procent v předcházejícím roce. Prodej fyzických nosičů loni klesl o pět procent a prodej prostřednictvím stahování o 20 procent. Příjmy sektoru ale i tak byly na 68,4 procenta úrovně roku 1999.
Zlepšení je patrné v Latinské Americe, kde se tržby hudebního sektoru vloni zvýšily o 17,7 procenta, a pak v Číně, kde růst činil 35,3 procenta. V pětici největších trhů z hlediska tržeb se nicméně drží Spojené státy, Japonsko, Německo, Británie a Francie. Čína byla vloni desátá a Brazílie devátá.
Nejžádanějším hudebníkem se loni stal Ed Sheeran, za ním byla jednička roku 2016 Drake a třetí Taylor Swiftová.