Intuit už desítky let nabízí klientům účetní software QuickBooks.
Americká softwarová společnost Intuit koupí zhruba za 12 miliard USD (257,8 miliardy Kč) firmu Mailchimp, která se zabývá e-mailovým marketingem. Intuit je výrobcem softwaru TurboTax a QuickBooks a dohoda je pro něj zatím největší akvizicí. Firma to v pondělí uvedla v tiskové zprávě.
Transakce by měla být dokončena ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2022 a spojí dva poskytovatele služeb pro malé podniky. Intuit už desítky let nabízí klientům účetní software QuickBooks, který doplňuje dalšími službami. Loni koupil firmu Credit Karma, což jsou internetové stránky pro osobní finance. Mailchimp se zaměřuje na digitální marketingové služby.
Společnost Mailchimp byla založena v roce 2001, její kořeny sahají k agentuře pro webový design Rocket Science Group. Tu založili Ben Chestnut a Dan Kurzius a zaměřit se měla na velké firemní klienty. V roce 2007 ale zakladatelé ukončili činnost agentury a rozhodli se zaměřit na Mailchimp, který se věnuje malým podnikům. Podnik má po celém světě kolem 12 milionů klientů a loni zvýšil tržby o 20 procent na 800 milionů USD, z toho polovina pochází ze zemí mimo USA, uvedla agentura Reuters.
Firmu Intuit založili v roce 1983 Scott Cook a Tom Proulx, o deset let později firma vstoupila na burzu. Její produkt TurboTax se stal synonymem pro vyplňování daňových přiznání přes internet. Větší část podnikání firmy ale tvoří služby pro malé podniky. Intuit má více než 10.000 zaměstnanců.