Japonský technologický konglomerát SoftBank zvažuje, že uvede svou divizi pro elektronické platby PayPay na akciový trh ve Spojených státech. Informovala o tom dnes agentura Reuters, která se odvolává na zdroje obeznámené se situací. Podle průzkumu společnosti Mobile Marketing Data Labo je PayPay nejrozšířenější mobilní platební službou v Japonsku.
Podle jednoho ze zdrojů považuje SoftBank americký akciový trh za atraktivnější než japonský, protože technologické firmy na něm obvykle dosahují vyššího ohodnocení. Zdroj nicméně upozornil, že termín vstupu ztrátové divize PayPay na burzu prozatím zůstává nejasný, protože tato služba musí nejprve jasně prokázat, že je na cestě k ziskovosti. Loni v listopadu jeden z vedoucích představitelů společnosti SoftBank uvedl, že hodnota divize činí téměř bilion jenů (zhruba 155 miliard Kč).
SoftBank už dříve avizovala, že jejím cílem je uvedení divize PayPay na burzu. Neuvedla nicméně, že by uvažovala o akciovém trhu v USA. Vstupy japonských podniků na burzu v New Yorku nejsou obvyklé, upozornil Reuters.
Službu PayPay v Japonsku využívá k placení více než 55 milionů lidí. Služba těží ze snahy japonské vlády podporovat spotřebitele, aby méně platili hotově a naopak více využívali digitální platby. Divize v uplynulém finančním roce, který skončil v březnu, vykázala provozní ztrátu 11,9 miliardy jenů (zhruba 1,9 miliardy Kč). Ztráta nicméně výrazně klesla ze 43,2 miliardy jenů v předchozím finančním roce.