Celkový počet jejích uživatelů, včetně servisu podporovaného reklamami, se v roce 2018 zvýšil na 207 milionů.
Největší služba na streamování hudby na světě Spotify vykázala první čtvrtletní provozní zisk od svého vzniku v roce 2008. Ve čtvrtém kvartálu loňského roku činil 94 milionů eur (2,4 miliardy Kč), analytici přitom předpovídali 16 milionovou ztrátu. Investory nicméně švédská firma zklamala oznámením, že očekává ztrátový letošní rok.
Ve stejném období loňského roku vykázala společnost ztrátu 87 milionů eur. Tržby se v závěrečném čtvrtletí loňského roku zvýšily o 30 procent. Pro letošek Spotify počítá se ztrátou ve výši 200 až 360 milionů eur a s růstem tržeb mezi 21 a 29 procenty.
Společnosti, která prohlašuje, že před ziskem dává přednost růstu, se v uplynulém čtvrtletí dařilo na téměř všech trzích. Celkový počet jejích uživatelů, včetně servisu podporovaného reklamami, se v roce 2018 zvýšil na 207 milionů. Ve třetím kvartálu byl ještě na 191 milionech. Platících uživatelů má služba spuštěná ve Švédsku v roce 2008 na 96 milionů. Její největší rival, v roce 2015 spuštěný Apple Music, se může pochlubit zhruba 50 miliony platících uživatelů, napsala agentura Reuters.
Firma působící ve skoro 80 zemích uvedla, že za neupřesněnou sumu převezme podcastové firmy Gimlet Media a Anchor a že letos investuje 400 až 500 milionů dolarů (devět až 11 miliard Kč) do dalších podcastových akvizic. Podle hudebního analytika společnosti Midia Research Zacha Fullera se Spotify pokouší stát Netflixem ve sféře audia. Fuller to řekl zpravodajskému serveru BBC.
„Vyprodukovat podcast je levnější, než platit velkým nahrávacím společnostem za právo nabízet jejich skladby,“ vysvětluje analytik. Podcasty také bývají delší než písně, což Spotify umožní udržet si posluchače po delší čas, a zajistí tak i větší příliv peněz z reklamy, cituje Fullera BBC.