Slibně rozjeté čtvrtletí O2 zastavila epidemie

V 1. čtvrtletí ale firma z hlediska hlavním ekonomických ukazatelů stále mírně rostla.

Světová pandemie koronaviru v posledních dvou týdnech prvního čtvrtletí výrazně ovlivnila společnost O2 Czech Republic po obchodní i provozní stránce. Došlo k výraznému útlumu aktivity obchodních kanálů v souvislosti s restrikcemi pohybu obyvatel v období nouzového stavu. To jsou, společně s výpadkem výnosů z roamingu, hlavní důvody, proč O2 dosáhlo v klíčových ukazatelích jen mírného růstu, uvádí tisková zpráva O2 komentující hospodářské výsledky.

„Naši úspěšnou strategii potvrdil téměř 12% meziroční růst provozního zisku EBITDA za první dva měsíce roku 2020. Poté, co vláda České republiky vyhlásila nouzový stav a přijala celou řadu mimořádných opatření, došlo v březnu 2020 k meziročnímu poklesu EBITDAo 3,2 %,“ komentuje Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2 Czech Republic. Podobný vývoj přitom vykazují i další finanční ukazatele.

Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků v České republice dosáhl na konci března 2020 celkem 5 862 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla k 31. března 2020 na úrovni 3 259 tisíc, počet zákazníků mobilních předplacených služeb byl 1 945 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 658 tisíc.

Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 31. březnu 2020 celkem 459 tisíc. Březnový růst nových zákazníků o 15 % je v kontrastu s 65% meziročním nárůstem v předchozích dvou měsících.

Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl ke konci prvního čtvrtletí 2020 celkem 840 tisíc. Zatímco v lednu a únoru rostl meziročně počet nových zákazníků o 11 procent, v březnu propadl meziročně o 5 %.

K 31. březnu 2020 dosáhl celkový počet aktivních zákazníků na Slovensku 2 152 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 1 054 tisíc, zákazníků předplacených služeb bylo 739 tisíc a 359 tisíc využívalo M2M služby.

 

Finanční výsledky O2 za 1Q/2020

(neodráží ještě plný dopad pandemie COVID-19, která se projevila až ve druhé polovině března 2020)

Finanční ukazatele 1Q 2020 1Q 2019 1Q20/1Q19
Provozní výnosy 9 590 9 249 +3,7%
– mobilní výnosy v ČR 4 904 4 840 +1,3%
– fixní výnosy v ČR 2 954 2 629 +12,4%
– výnosy na Slovensku 1 767 1 839 -3,9%
Celkové náklady 6 534 6 354 +2,8%
z toho provozní náklady 2 013 1 900 +6,0%
EBITDA 3 096 2 906 +6,5%
EBITDA marže 32,3% 31,4% 0,9 p.p.
Čistý zisk 1 268 1 236 +2,6%

Zdroj: O2

Exit mobile version