Seznamu loni klesl zisk před zdaněním o třetinu na 1,28 miliardy Kč

Tuzemské internetové jedničce Seznam.cz loni klesl zisk před zdaněním o 34,5 procenta na 1,28 miliardy korun. Tržby naopak stouply o 5,8 procenta na 5,93 miliardy. Za snížením zisku stojí zvyšující se náklady související s aktuální ekonomickou situací, ale i významné personální investice, které byly proti předchozímu roku vyšší o téměř osm procent, a změna majetkové struktury společnosti vlivem odštěpení Seznam Zpráv. Seznam to dnes oznámil v tiskové zprávě.

„S ohledem na situaci na trhu si myslím, že jsme loňský rok zvládli nad očekávání. Jakkoli se nám v důsledku nepříznivé ekonomické situace a zvyšujících se nákladů snížily zisky, v tržbách jsme dokázali růst. V letošním roce nicméně očekáváme spíše stagnaci našich tržeb, a to právě s ohledem na dopady energetické krize či přetrvávající válečný konflikt na Ukrajině,“ uvedl člen představenstva Pavel Zima.

Domovská stránka Seznam.cz rozšířila obsahové formáty ve své službě Newsfeed, kde se kromě článků a videí zobrazují také foto galerie, karikatury, podcasty a nově i uživatelský obsah v podobě diskuzních příspěvků a textů ze Seznam Médium. Nové funkce přibyly i v aplikaci Seznam.cz, kde byl nasazený podcastový a e-mailový modul.

Seznam loni spustil blogovací platformu Seznam Medium a nové verze služby Volnámísta.cz, která za přispění pokročilých neuronových modelů a strojového učení agreguje na jedno místo většinu dostupných inzerátů od přímých zaměstnavatelů. Email.cz je nadále českou jedničkou a tuto pozici se snaží posilovat rozvojem business řešení ve formě Emailu Profi. Mapy.cz zvýšily počet navigací o 24 procent, a výrazně posílily uživatelskou angažovanost v podobě velkého nárůstu uživatelských recenzí.

V oblasti internetového obchodování Seznam.cz v loňském roce zaznamenal 99procentní nárůst klientských investic do produktové inzerce ve Vyhledávání. Lepší relevance inzerátů na Zboží.cz zvýšila počet zobrazení produktové inzerce, a tím zvedla návštěvnost klientských webů.

Zatímco trh obsahových webů se loni začal znatelně propadat, Seznam.cz si meziročně svou návštěvnost držel. Pomohl k tomu i sociální systém budovaný kolem diskuzí. Do něj uživatelé za rok přispěli rekordními 18 miliony příspěvky a 200 miliony hodnoceními.

Poslechy audia Seznam Zpráv vzrostly o 152 procent. Počet přehrání podcastů na webu Seznam Zpráv stoupl v meziročním srovnání o 36 procent, počet stažení v aplikacích třetích stran stoupl o 255 procent a počet přehrání na Podcasty.cz o 944 procent. Televize Seznam dosáhla v prosinci podílu na sledovanosti 1,9 procenta. Počet tvůrců videí, kteří publikují na Stream.cz se zvýšil na více než 300 a měsíční počet publikovaných videí přesáhl 2000. Po obsahové stránce se Stream.cz více zaměřil na nabídku filmů a dokumentů.

Od minulého roku působí Seznam.cz i na Slovensku, kde v tuto chvíli pracuje 22 lidí. Pokračovala také stavba druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které bylo otevřeno letos v březnu.

Vlastníkem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič.

Exit mobile version