Česká internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila zisk před zdaněním o 22 procent na 1,96 miliardy korun. Tržby se proti roku 2020 zvedly o 13,3 procenta na 5,6 miliardy korun. Za růstem stojí vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb i nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz. Letos plánuje Seznam.cz významně investovat do výstavby a rozšíření vlastních datových center i klíčových produktů a služeb. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.
„Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent. Musím se přiznat, že výsledek přesahující v tržbách 5,6 miliardy korun a 22 procentní nárůst EBIT předčil naše očekávání,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Pavel Zima.
Firma dodala, že nadprůměrných obchodních výsledků dosáhla i díky zkušenostem z prvního covidového roku. „Upravili jsme obchodní strategii i ceník tak, aby odpovídaly potřebám, které naši klienti řešili během lockdownů. Mnoho z nich si více hlídalo peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují. On-line reklama od Seznamu tak i díky stovkám našich obchodníků, kteří poskytují inzerentům individuální péči, akcelerovala svůj růst a byla pro většinu našich partnerů hlavním kanálem pro udržitelný rozvoj podnikání i během koronavirové pandemie,“ dodal další výkonný ředitel Seznamu Tomáš Kapalín.
Podle Kapalína klienti využívali on-line reklamu i k budování povědomí o svých značkách s využitím bannerových formátů, videa či nativní inzerce od Seznam Brand Studia. Dařilo se také rozvíjet obchodní vztahy s partnerskými vydavatelskými domy, které prezentují svůj obsah ve službě Seznam.cz Newsfeed na domovské stránce.
Uplynulý rok se v Seznamu nesl ve znamení několika produktových inovací. Patří mezi ně vylepšení služby Email Profi, která podnikatelům a zájmovým sdružením umožňuje provozovat neomezený počet e-mailových schránek zdarma na vlastní doméně. Rozsáhlou inovací prošla dopravní navigace v aplikaci Mapy.cz, redesignem pak služby Sport.cz či Sauto.cz a rebrandingem videoportál Stream.
Firma vyčlenila obchodní aktivity do samostatné divize a vzniklo ekonomické zpravodajství v rámci redakce Seznam Zprávy. Růstu o 160 procent se dočkalo i audio. Jeho digitální poslechovost přesáhla na webu a v aplikacích hranici 300.000 přehrání týdně.
Seznam.cz provozuje stejnojmenný vyhledávač, zpravodajský server Seznam Zprávy, Televizi Seznam, službu Mapy.cz nebo Sbazar a Sreality. Majitelem Seznamu.cz je jeho zakladatel Ivo Lukačovič.