Společnost HTC oznámila zrušení plánů týkajících se výstavby servisního střediska v Brně. K obratu došlo po komplexní revizi partnerských autorizovaných servisů v celé Evropě, podle které už není centralizované servisní pracoviště nadále potřeba.
Podle dřívějších zpráv v květnu tohoto roku mělo servisní středisko mobilních telefonů tchajwanské značky HTC pro Evropu v Brně – průmyslové zóně Černovická terasa – nabídnout místo stovkám nových zaměstnanců.
Slibovaná obří investice se však neuskuteční. HTC v polovině srpna oznámila, že hodlá globálně snížit svou celkovou pracovní sílu o zhruba 15 procent a provozní výdaje o více než třetinu. Podnik má problémy s prodejem svých výrobků a očekává v tomto čtvrtletí čistou ztrátu.
Původním cílem brněnského servisního střediska bylo zvýšení efektivity provozu, snížení provozních nákladů a urychlení procesu oprav. Těchto cílů se podle vyjádření HTC podařilo dosáhnout intenzivní spoluprací se sítí servisních partnerů a proto se společnost HTC rozhodla ukončit projekt českého servisního střediska.
Zákazníků se zrušení brněnského projektu centrálního servisního střediska nijak nedotkne. Stejně jako dosud bude servisní požadavky zákazníků z České republiky i velké části Evropy odbavovat autorizovaný servis VSP Data v Sezimově Ústí.