Prodej elektroniky i kancelářské techniky v ČR se zvýšil

Vývoj prodejů je dán mj. růstem cen desktopů, notebooků i inkoustových tiskáren.
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal podle analýzy společnosti GfK v ČR za třetí čtvrtletí roku 2017 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst téměř o 5 %.

Na pozitivním vývoji se podílely sektory telekomunikací, velkých domácích spotřebičů, fota a spotřební elektroniky.

Spotřební elektronika

V kategorii TV přijímačů pokračuje posun poptávky směrem k větším úhlopříčkám a technologiím s vyšší kvalitou obrazu, což se odrazilo také na růstu průměrné ceny TV.

Dvouciferný růst prodejů zaznamenaly všechny sledované audio kategorie, mezi nimi pak domácí audiosystémy s připojením, přenosné reproduktory a náhlavní soupravy s Bluetooth připojením.

V rámci TV trhu klesal v období od června do září 2017 podíl modelů s prohnutou obrazovkou.

Prodeje set top boxů a videopřehrávačů/rekordérů a rovněž tradičních audiosystémů pokračovaly v dvouciferných meziročních poklesech.

Foto trh

Ve třetím čtvrtletí 2017 rostl tržní podíl kompaktních fotoaparátů s výměnným objektivem. Naopak dvouciferný pokles poptávky zaznamenaly kompakty s pevným objektivem.

Informační technologie

V sektoru informačních technologií byl zaznamenán pozitivní vývoj průměrné cenové hladiny v kategorii stolních a přenosných počítačů. Také došlo k přesunu spotřebitelské poptávky k zařízením s větší úhlopříčkou displeje v rámci monitorů. Meziroční pokles objemu generovaly počítače a tablety.

Telekomunikace

V sektoru telekomunikací byla zaregistrována rostoucí váha chytrých telefonů s větší uhlopříčkou, zvláště pak phabletů. Klasické telefony ve třetím čtvrtletí se po delší době dostaly do pozitivních čísel.

Naopak klesal tržní podíl chytrých telefonů s rozlišením zadního fotoaparátu do 8mpx.

Kancelářská technika

Růst prodejů i průměrné ceny meziročně zaznamenaly inkoustové tiskárny i multifunkční zařízení.

V hodnotě i objemu naopak klesaly prodeje laserových zařízení v obou hlavních kategoriích.

Exit mobile version