Každý web je jiný, ale přesto většinu času trávíme nad standardními přehledy. Vlastní přehledy jsou nedílnou součástí Google Analytics od roku 2008 a s novou verzí přichází jejich vylepšení směřující k lepší výkonnosti a použitelnosti.
Panel vlastní přehledy
Vlastní přehledy jsou nyní umístěny v hlavním menu pod panelem „Vlastní přehledy“. Přehled zobrazuje seznam všech vlastních přehledů vašeho profilu. Můžete si zde také zobrazit, upravit nebo sdílet vlastní přehledy a vytvářet nové.
Vytvoření vlastního přehledu
Stejně jako u předchozí verze Google Analytics, můžete vytvářet vlastní přehledy tím, že zvolíte požadovanou metriku a dimenze. V nové verzi došlo k několika vylepšením, které si představíme vytvořením vzorového přehledu měřícího efektivitu obsahu stránek Effectix.com.
Získání správných dat
Vlastní přehledy jsou velmi užitečné, pokud se zaměříme na podmnožinu dat. Pro přehled webu Effectix.com se budeme soustředit jen na odkazující stránky. Ve staré verzi bychom museli spojit pokročilý segment s vlastním přehledem, abychom toho dosáhli. V nové verzi jsou filtry součástí vlastního přehledu.
Můžete použít více filtrů v jednom přehledu a aplikovat další filtry na dimenze. Filtry jsou pak uloženy jako součást přehledu.
Organizování přehledů
Stejně jako v současné verzi, můžete vytvořit více karet přehledů do jednoho vlastního přehledu což je užitečné při organizování vašich přehledů. V nové verzi již nejste omezeni použitím stejné dimenze v každé kartě přehledu, což vám umožní vytvořit jeden vlastní přehled obsahující všechny, pro vás důležitá data. Existují dva typy karty vlastního přehledu: průzkumník a jednoduchá tabulka.
Průzkumník je podobný běžným přehledům ve statistikách. Můžete také vytvářet skupiny metrik, které pomáhají v organizaci přehledů pro snažší analýzy. Jako příklad si uvedeme kartu měřící kvalitu obsahu s přehledem zdroje návštěvnosti.
Jednoduchá tabulka vám umožní pohled na dvě dimenze vedle sebe. Tento přehled byl vytvořen pro usnadnění získání dat, které jsou pro vás důležité. Jako příklad si uvedeme kartu měřící zdroje návštěvnosti s kvalitou obsahu.
Výsledný vlastní přehled:
Sdílení vlastních přehledů
Jakmile dokončíte svůj vlastní přehled, možná se s ním budete chtít podělit s někým dalším. Jednou z nejpoužívanějších funkcí vlastních přehledů je sdílení, které umožňuje sdílet odkaz na nastavení vašeho vlastního přehledu s ostatními.
Stejně jako v současné verzi je sdílení vlastního přehledu v nové verzi Google Analytics nastaveno tak že sdílíte pouze strukturu přehledu, nikoliv data.
Pokud v přehledu provedete nějaké změny, je potřeba takovýto přehled nasdílet znovu, jelikož původní odkaz bude vždy směřovat na přehled, tak jak byl vytvořen, bez nově provedených změn.
Co s vlastními přehledy ze staré verze?
Strávili jste spoustu času vytvářením přehledů ve staré verzi? Nezoufejte, k dispozici je nástroj pro migraci, díky kterému snadno přenesete přehledy ze staré verze do nové. Pod seznamem vlastních přehledů naleznete sekci s přesunem přehledů ze staré verze do nové. Avšak pozor, jakmile přesunete přehledy do nové verze, již je nepůjde znovu použít ve staré verzi.
V příštím díle se budeme věnovat vylepšením v měření návštěvnosti z mobilních zařízení.
Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o.