Společnost Panasonic zveřejnila odhady, podle nichž její provozní zisk ve fiskálním roce končícím 31. března vzroste o 55 %.
Nárůst zisku přichází poté, co se Panasonic vzdal své prodělečné divize, jež se zabývala výrobou televizorů a dalších zařízení a začal se soustředit především na výrobu součástek a strojů. Společnost očekává, že její provozní zisk vzroste na 2,52 miliardy dolarů, což by mělo předčit odhady analytiků. Šéf Panasonicu Kazuhiko Tsuga již dříve slíbil, že se do dvou let zbaví všech divizí prodělečných a těch, jež ročně vydělávají méně, než 5 %.
Strategie Panasonicu, v rámci níž se snaží stáhnout z trhu se spotřební elektronikou, je přesně opačná, než jakou zvolil jeho domácí rival Sony. Ten ve snaze získat zpět své postavení na trhu se spotřebním zbožím, z nějž mu stále plyne více, než polovina příjmů, sází na mobilní telefony, kamery a herní konzole. Panasonic v následujících dvou letech chce do rozvoje svého byznysu investovat 2,5 miliardy dolarů. Spolu s tím přijde i nová vlna propouštění. Společnost v uplynulých dvou letech propustila 40 000 lidí, s 300 000 zaměstnanci však i nadále patří mezi největší zaměstnavatele v Japonsku.