Prodejci po zhodnocení letošní slevové akce Black Friday potvrdili své předpoklady, kdy vzhledem k uzavřeným kamenným obchodům a přesunu zákazníků na internet zaznamenali rekordní tržby. Meziročně byly vyšší o desítky procent. Lidé kupovali hlavně drobnou elektroniku, mobilní telefony, ale také hračky. ČTK to dnes řekli zástupci tuzemských e-shopů a poskytovatele on-line plateb.
Internetový obchod Mall.cz, který spustil slevy v rámci černého pátku neboli Black Friday už v polovině října, za celou kampaň prodal zboží za 2,3 miliardy korun. Je to meziročně o zhruba čtvrtinu více. Největší zájem o nakupování měli lidé podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové v pátek 27. listopadu, na který letos původní Black Friday připadl. Nejsilnější nákupní hodinou bylo ale 20:00 v neděli, kdy na webu Mall.cz bylo přes 65.000 uživatelů, dodala Hobíková.
E-shop CZC.cz podle svého obchodního ředitele Tomáše Pilského slevy Black Friday představoval postupně od začátku listopadu. Tržby za tento měsíc podle něj vzrostly proti loňsku o polovinu, lidé za objednávku utratili až o pětinu více než loni. „V pátek 27. listopadu jsme zaznamenali deset tisíc objednávek a rekordní tržby. Ty meziročně vzrostly téměř o deset procent. Největší zájem byl o chytré náramky Xiaomi Mi Band, bezdrátová sluchátka Apple AirPods, telefony Samsung Galaxy, herní periferie nebo také bezdrátové nabíječky. Celkově se na slevy přišlo podívat o pětinu více návštěvníků,“ uvedl Pilský.
Objem on-line plateb uplynulý pátek podle poskytovatele finančních služeb PayU vzrostl meziročně o 64,6 procenta. Podle manažerky firmy pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko Barbory Tyllové to byl nejsilnější den za listopad. Minulý týden byl podle ní nejsilnější za celý rok, podobně jako loni. Za celý týden byl meziroční nárůst plateb na internetu 68 procent. „Největší meziroční nárůst plateb jsme zaznamenali v sobotu, konkrétně o 81 procent,“ doplnila Tyllová.
Společnost Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu internetových obchodů, před akcí předpokládala, že do letošního Black Friday se zapojí přes 550.000 českých zákazníků. Jejich útraty by mohly proti loňsku vzrůst o čtvrtinu a poprvé přesáhnout miliardu korun, odhadl Shoptet.