Prodej televizí poslední tři roky v Česku klesá

V poslední době neproběhl zásadní technologický průlom. Ti, kteří technologie vyhledávají, si už novou televizi pořídili.
Prodeje televizí poslední tři roky v Česku klesají. Trh je částečně nasycen a lidé stále častěji sledují filmy, seriály a zpravodajství na mobilech, tabletech a počítačích, stejně jako videa na Youtube.com. Podle údajů společnosti GfK se prodej televizorů snížil za první polovinu letošního roku meziročně o tři procenta, loni o šest procent a v roce 2015 o dvě procenta. Letos tvořily chytré televize 57 procent celkového prodeje.

„Lidé konzumují zábavu a zpravodajství častěji z dalších zařízení, jako jsou tablety, stolní počítače nebo mobily. Zároveň v poslední době neproběhl zásadní technologický průlom. Ti, kteří technologie vyhledávají, si už novou televizi pořídili a nyní investují do něčeho jiného,“ uvedla ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Zájem o nové typy televizorů poslední dva roky roste. Z celkového prodeje tvořily modely Ultra HD 28 procent a modely s prohnutou obrazovkou šest procent ze všech prodaných TV.

Chytré televize kromě propojení s internetem nabízejí například archiv pořadů či možnost opožděného sledování televize. Nedávný průzkum Kasa.cz ukázal, že všechny výhody chytrých televizí plně využívá jen 27 procent lidí. Téměř 60 procent respondentů uvedlo, že si vystačí pouze se základní nabídkou. Dalších 17 procent lidí se nové funkce stále učí. Internet v televizi většina lidí nevyužívá, třetina jen sporadicky. Přes mobil ovládá svoji televizi 15 procent uživatelů.

Hbb TV využívá 23 procent lidí. Více než polovina lidí neví, co tento výraz pro spojení televizního vysílání a internetu (Hybrid Broadcast Broadbad TV) znamená. Přes počítač nebo tablet sleduje zábavu 35 procent lidí a pět procent lidí sleduje filmy a seriály na mobilu, vyplynulo z průzkumu.

Na českém trhu podle GfK roste poptávka po televizorech s většími úhlopříčkami. „Ve většině případů si zákazníci vybírají televize s LED technologiemi. Zhruba pětina jich je s tunerem DVB-T2. Sledujeme, že postupně podíl televizorů s tímto tunerem roste,“ uvedla obsahová manažerka Heureka.cz Alexandra Čermáková. Nejprodávanější model televize podle ní stojí v průměru 7000 korun.

Za první polovinu letošního roku narostl objem i hodnota prodeje televizorů s úhlopříčkou od 55 palců dvouciferným tempem. Z celkového objemu prodeje tvořil tento segment 16 procent a na celkové hodnotě se podílel 34 procenty. Z celkového objemu prodeje tvořily chytré televize letos 57 procent, na celkové hodnotě se podílely ze 78 procent.

Exit mobile version