Lépe se prodávaly ultratenké notebooky, ultrabooky, MB Air/Pro a konvertibilní PC tablety s Windows 10.
Prodej počítačů na českém trhu v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 21 procent na 162.000 zařízení. Odbyt lehkých přenosných notebooků a tabletů ale vzrostl o téměř dvě třetiny na rekordních 69.000. Důvodem je zvýšená potřeba lidí pracovat z domova kvůli koronaviru. Vyplývá to z údajů společnosti Gartner.
Nejprodávanější značkou bylo HP se 46.000 prodanými PC, následuje Lenovo s 35.000 kusy a Dell se 30.000. Následují Acer, Asus a Apple. Jediný Apple nezaznamenal meziroční pokles a zůstal na 4000 prodaných zařízeních.
„Pokles dodávek PC v Česku v prvním čtvrtletí se týkal stolních modelů a klasických notebooků. V kategorii ultrapřenosných prémiových zařízení (ultratenké notebooky, ultrabooky, MB Air/Pro a konvertibilní PC tablety s Windows 10) naopak dodávky meziročně rostly ze 42.000 na 69.000 kusů, což je zároveň historické kvartální maximum na českém trhu. Největší podíl na tomto růstu měly značky HP, Lenovo a Dell. Jejich dodávky v tomto segmentu rostly o 90 procent (Lenovo) až 300 procent (HP). V případě Lenovo pak tento segment činil již více než polovinu všech dodaných PC,“ uvedlo české zastoupení Gartneru, firma KPC-Group.
Růst prodejů přenosných počítačů je podle Petra Loužeckého ze společnosti Algotech trend již mnoho let a v prvním čtvrtletí letošního roku byl umocněn situací, kdy řada lidí musela kvůli koronaviru pracovat z domova. „Do budoucna lze předpokládat, že stolní počítače budou na ústupu a narůstat bude prodej ultra přenosných notebooků či pracovních tabletů. Výpočetní výkon se z koncových stanic přesouvá do cloudu a koncová zařízení slouží spíše k zobrazení dat a aplikaci,“ dodal.
Za celý loňský rok se v Česku prodalo 909.000 stolních a přenosných počítačů. O rok dříve to bylo 928.000 PC.