Podle nové studie společnosti Gartner všechny e-shopy s mobilními aplikacemi v tomto roce celkem zaznamenají přes sto miliard stáhnutí, což je meziroční nárůst o 59 %.
Příjmy z těchto aplikací mají dosáhnout šestadvaceti miliard dolarů. I když celých 91 % aplikací, které si lidé v tomto roce stáhnou, bude zcela zdarma, zbylých 9 % plus artikly, které si uživatelé zakoupí ve freewarových aplikacích (především hrách) vygeneruje výše zmíněné příjmy. Gartner očekává, že 17 % z celkových příjmů z aplikací budou tvořit tzv. in-app purchases, tedy nákupy věcí uvnitř aplikace. Tento poměr se má však v následujících letech změnit. V roce 2017 budou celkové příjmy tvořit 76 miliard dolarů, přičemž 37,8 % z toho má jít z placených aplikací, 48,2 % z nákupů uvnitř freewarových aplikací a 14 % z reklamy.
„Vidíme trend, podle kterého uživatelům nevadí, že již za aplikaci zaplatili a jsou připraveni utratit další peníze za věci navíc v aplikaci,“ řekl Brian Blau z Gartneru. „V důsledku toho věříme, že nákupy v rámci aplikace jsou slibnou a vhodnou metodou k monetizaci. Jejich velkou výhodou pro uživatele je, že platí pouze tehdy, když jsou spokojení a vývojáři tak pracují tvrději, aby aplikace byly kvalitnější.“ Studie Gartneru bohužel nerozděluje příjmy z aplikací podle toho, z jaké platformy plynou.