YouTube oznámilo, že jeho tržby z mobilní reklamy se za posledních šest měsíců ztrojnásobily na 350 milionů dolarů.
Podle ředitele produktového managementu v YouTube Phila Farhiho nemůže za nárůst tržeb ani tak jeho společnost, jako rozhodnutí Apple. Minulé léto Apple uvedlo, že jeho licence na zahrnutí aplikace YouTube do iOS vypršela. Uživatelé iOS se tak na oblíbený portál s videi mohli dívat buďto skrze webových prohlížeč Safari nebo počkat, dokud Google nevydá v Appe Store svou vlastní aplikaci YouTube.
Google to udělal a pro zařízení s iOS vydal aplikaci YouTube, jež je podporována reklamami. Reklamy se objevují – stejně jako desktopu nebo například na Androidu – před některými videi, když si je uživatel chce přehrát. Apple podle společnosti comScore v současné době drží 39,2 % klíčového amerického trhu se smartphony a podle statistik společnosti Nielsen Holdings jen v USA použilo aplikaci YouTube na operačním systému od Apple minimálně 70 milionů lidí, což je meziroční nárůst o 42 %. Vydání aplikace YouTube tak byl zcela jistě pro Google dobrý krok.